Na tym polega sekret mojej niezależności – mówi rosyjski reżyser.
Majmurek: Zbliżenie na Zagładę
Zobaczcie nowe filmy Hou, Leigh, Noé, Lanthimosa i Nemesa.
Starsze pokolenie Greków już przejadło to, co wypracuje moje
Reżyser Syllas Tzoumerkas o kinie i kryzysie.
Nieudany Lucyfer i kryzysowa Szeherezada [Majmurek z Nowych Horyzontów]
Eksperymenty mają to do siebie, że nie zawsze się udają.
Wiśniewska o „Amy”: Toksyczna miłość i medialne hieny
Po tym filmie już nigdy nie będziecie słuchać piosenek Amy Winehouse w taki sam sposób.
Radynski: Gdyby Janukowycz został, mielibyśmy prawdziwą wojnę domową
Majdan obalał scenariusze tworzone przez elity.
Dresen: Celebryta nie zagra przekonująco umierającego na raka
Znane twarze odwracają uwagę od opowiadanej historii – mówi niemiecki reżyser.
Nowe Horyzonty: Co wybrać? [przewodnik Majmurka]
Na festiwalach nigdy nie udaje się obejrzeć wszystkiego. Dziennik Opinii podpowiada, co naprawdę warto.
Majmurek: Zbrodnia bez naiwnej metafizyki
„Czerwony pająk” to najlepszy na razie polski debiut na czeskim festiwalu. A jest ich sporo.
Łoznica: Moralność żołnierza, moralność policjanta [rozmowa]
Za sprawą wojny z Rosją te pytania znowu stały się aktualne w naszym regionie.
Wiśniewska: Więcej Grzegorzów niż kobiet
Co takiego dzieje się pomiędzy szkołą filmową a debiutem, że kobiety znikają z polskiej branży filmowej?
Majmurek o nowym „Mad Maxie”: Feminizm albo barbarzyństwo
„Mad Max” nie tylko przedstawia obraz agonalnej cywilizacji – wyraża także bardzo współczesne pragnienie jej zmiany.