Film o Wisłockiej to wypełnianie białych plam herstorii.
Ameryka po dwóch stronach snu
Jakub Majmurek ogląda „La La Land” i „Manchester by the Sea”.
Talarczyk-Gubała: Pełny metraż w fabule to reżyserska męska twierdza
Monika Talarczyk-Gubała opowiada o swoim pilotażowym badaniu nt. kobiet w kinie polskim.
Uwagi o skłamywaniu historii
Modne jest dziś, przyjęte i chwalone, podglądanie cudzych żyć.
Zapomnijcie o Kevinie, obejrzyjcie sobie koniec świata
„HyperNormalisation” Adama Curtisa to katastroficzny esej audiowizualny o końcu świata. Pisze Dawid Krawczyk.
Zniżkowanie mocy
„Łotr 1”, nowa odsłona gwiezdnej sagi, rozczarowuje.
Chce się wierzyć, że dzieci takie nie są
Rozmowa z twórcami filmu „Plac zabaw”.
Władca much 2.0
Nie dajcie się moralnemu szantażowi, mówiącemu, że to „tani szok”. Idźcie do kin na „Plac zabaw!”.
Publiczność w małych miejscowościach czeka na ambitne kino
Jak powstaje festiwal filmowy w mniejszym mieście – mówi twórca festiwalu SPEKTRUM w Świdnicy.
Przekleństwo tożsamości [Majmurek o „Służącej”]
Każda tożsamość jest w „Służącej” Park Chan-wooka pastiszem, a każdy bohater kłamcą.
Wszystkie nieprzespane noce
Oglądając ten film na festiwalu w Gdyni, zastanawiałam się tylko nad jednym – dlaczego ludzie nie wychodzą z seansu?
Kino kobiet potrzebuje systemowych zmian
Kiedyś „obcymi” kina byli debiutanci, dziś są nimi kobiety. Debiutantów wsparto. A kobiety?