„Łotr 1”, nowa odsłona gwiezdnej sagi, rozczarowuje.
Chce się wierzyć, że dzieci takie nie są
Rozmowa z twórcami filmu „Plac zabaw”.
Władca much 2.0
Nie dajcie się moralnemu szantażowi, mówiącemu, że to „tani szok”. Idźcie do kin na „Plac zabaw!”.
Publiczność w małych miejscowościach czeka na ambitne kino
Jak powstaje festiwal filmowy w mniejszym mieście – mówi twórca festiwalu SPEKTRUM w Świdnicy.
Przekleństwo tożsamości [Majmurek o „Służącej”]
Każda tożsamość jest w „Służącej” Park Chan-wooka pastiszem, a każdy bohater kłamcą.
Wszystkie nieprzespane noce
Oglądając ten film na festiwalu w Gdyni, zastanawiałam się tylko nad jednym – dlaczego ludzie nie wychodzą z seansu?
Kino kobiet potrzebuje systemowych zmian
Kiedyś „obcymi” kina byli debiutanci, dziś są nimi kobiety. Debiutantów wsparto. A kobiety?
Czy istnieje kobieca krytyka filmowa?
Co drażniło kobiety w filmie polskim lat 30.? Kino ułana i kanapy, powracające do problematyki patriotycznej w starym stylu.
Obywatel Blake
W świecie neoliberalnego zarządzania biedą przez poczucie winy bohater filmu Kena Loacha jest dinozaurem XX wieku i bojowych tradycji klasy pracującej.
Laboratorium lęku [Majmurek o filmie Sasnali]
Nowy film Anki i Wilhelma Sasnali wpisuje się w debatę na temat uchodźców.
„Wołyń” jest krzykiem [spór o film Smarzowskiego]
Czy film jeszcze bardziej uruchomi ciemną stronę emocji polsko-ukraińskich?
Hamlet na koksie ma usta w podkówkę
Jak lubicie hamletyzowanie narkobaronów w klapkach na kolumbijskiej działce, to polecam.