Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Ta, która jest mną

Czego my (liberalni, zachodni, nowocześni) od nich (przybyszów, Cyganów) chcemy? Marta Konarzewska o „Gołębie wzlatują” Melindy Nadj Abonji.

Marta Konarzewska

Nie obrażajmy się na ludzi

Medialne reakcje, z jakimi spotkała się inicjatywa Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku, pokazały, że jako społeczeństwo straciliśmy wyobraźnię.

Maria Klaman

Łuska z oka

„Mistyka kobiecości” Betty Friedan, autobiografia Jeanette Winterson, Jane Bowles, Joanna Bator i José Saramago – literackie podsumowanie roku Marty Konarzewskiej.

Marta Konarzewska

Zawiedziona miłość dysydenta

Dlaczego wbrew wszelkiemu rozsądkowi Francja wywierała taki urok na dysydentach ze wschodniej Europy? Fragment książki Tony Judta.

Tony Judt

Bruno Schulz w domenie publicznej

Od 2014 roku dzieła Schulza stają się częścią domeny publicznej. Z tej okazji przypominamy fragment „Sklepów cynamonowych”. Już wkrótce „Schulz. Przewodnik KP”!

Redakcja

Co czytaliśmy w 2012 roku

Subiektywny wybór swoich lektur z 2012 roku prezentują autorki i autorzy Dziennika Opinii, zespół i przyjaciele Krytyki Politycznej. Dziś pierwsza część zestawienia.

red.

Mo Yan – pisarz reżimowy?

Co nam mówi o pisarzu etykietka „pisarz reżimowy”? Czy pomaga w jakimkolwiek stopniu w ocenie i odczytaniu jego dzieł?

Zamknij