Idee nie działają.
Same.
Ktoś musi stanąć za ideą.
Człowiek. Jeden lub wielu.

Idee pomagają wymyślić świat na nowo, kiedy trzeba to zrobić.
Ułatwiają zrozumienie, podtrzymują nadzieję, uwalniają od lęku.
Idee nie są odważne. Nie mają wyobraźni. Nie mają kolorów.
To człowiek, który stanął po stronie idei – jest bohaterem.

Zobaczył i pokazuje innym to, co niewidoczne.
Uwierzył, że utopia wypowiedziana dziś,
jutro może stać się barwną rzeczywistością.

Idee rodzą się z krytyki.
Powstają z myślenia.
A kiedy budzi się rozum, kończy się marazm.
Krytyczne myślenie napędza do działania.

Idee to słowa.
Które mają wartość i moc.
Nie chcemy ich tylko tworzyć ani bronić.
Zamierzamy je urzeczywistnić.

Dla Polski otwartej, zielonej i solidarnej.
Tworzonej wspólnie z wami.
Słowem i działaniem.

Przepisujemy idee na rzeczywistość.
Krytyka Polityczna

Czytaj dalej

Książki dla młodzieży, czyli dla dorosłych?

Według amerykańskich badań ponad połowa czytelników książek dla młodzieży to dorośli. Trend w pewnym stopniu wiąże się z popularnością trylogii Igrzyska śmierci, ale zjawisko jest znacznie szersze.

Najnowsze badania przeprowadzone na amerykańskim rynku wydawniczym pokazują, że książki adresowane do młodzieży w wieku od 12 do 17 lat (tzw. young adults) czyta wielu dorosłych. Ponad połowa kupujących ma 18 lat lub więcej, z czego aż 28 procent to ludzie pomiędzy trzydziestym a czterdziestym czwartym rokiem życia. Wbrew temu, co można by przypuszczać, dorośli nie kupują książek dla młodzieży wyłącznie na prezent – aż 78 procent zadeklarowało, że nabyło je dla siebie.


Inspiracją dla badań była wyraźna rozbieżność między stosunkowo niską liczbą młodych ludzi deklarujących czytanie e-booków a liczbą kupowanych w sieci książek dla młodzieży. Trend w pewnym stopniu wiąże się z popularnością trylogii Igrzyska śmierci (kupiło ją 30 procent badanych), ale zjawisko jest znacznie szersze. W sumie badani wskazali ponad 220 tytułów, z czego tylko dwa – Harry Potter i insygnia śmierci oraz Przed świtem, czwarty tom popularnej sagi Zmierzch, osiągnęły ponad 5-procentowy udział w sprzedaży.

 

Wyniki badań to dobra wiadomość dla wydawców, ponieważ dorośli czytelnicy literatury młodzieżowej należą do najbardziej pożądanych odbiorców. 71 procent z nich kupi drukowaną wersję książki, gdy nie ma dostępu do wydania elektronicznego. Ponad trzy czwarte przy wyborze następnej książki sugeruje się tym, czy podobała im się poprzednia pozycja danego autora. Co więcej, są bardzo aktywni w mediach społecznościowych i korzystają z rekomendacji znajomych.


Badania Understanding the Children’s Book Consumer in the Digital Age są przeprowadzane co dwa lata przez firmę Bowker Market Research.


Źródło: „Publishers Weekly

 

Czytaj dalej: wywiady, diagnozy, informacje, statystyki, recenzje.  

Komentarze

System komentarzy niedostępny w trybie prywatnym przeglądarki.