Krzysztof Tomasik

Polityka ’86, czyli aktorki przy garach

Tygodnik każdego konsumenta „Veto” walczy o popularność. Podwiesza się więc pod popularnych aktorów rękami pani Elżbiety Stępowskiej, która ma tę zaletę, że prawie z każdym ze swoich rozmówców jest na ty i zna prawie wszystkie zakamarki ich pożycia prywatnego. Tym pożyciem redakcja „Veto” pragnie pozyskać przychylność szarego konsumenta. Dowiadujemy się więc, że artystki to w zasadzie kury domowe, zalatane, wystające w kolejkach i przy garach, aktorzy natomiast to pantoflarze, którzy pędzą, by odebrać dziecko z przedszkola, a czasem „na małpę” udaje im się kupić skarpety bez kolejki lub papier toaletowy. Redakcja „Veto” robi w ten sposób krzywdę szaremu konsumentowi i artystom. Po co wychodzić z bamboszy i fotela, aby jechać do teatru i oglądać artystkę, która „rżnie hrabinę”, skoro się wie o niej z gazety, że ma w domu namoczone pranie, właśnie pastowała podłogę. A na obiad obierała buraki.

 

Notka podpisana „ama” zamieszczona w tygodniku „Polityka” w rubryce „Fusy, plusy i minusy”, czerwiec 1986.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Krzysztof Tomasik
Krzysztof Tomasik
Publicysta, biografista
Publicysta i biografista, działacz LGBT, członek zespołu Krytyki Politycznej. Autor książek "Homobiografie. Pisarki i pisarze polscy XIX i XX wieku" (2008), "Gejerel. Mniejszości seksualne w PRL-u" (2012), "Seksbomby PRL-u" (2014), "Demony seksu" (2015), "Grażyna Hase. Miłość, moda, sztuka (2016). Redaktor tomu "Mulat w pegeerze" (2011). Prowadził seminaria biograficzne na Uniwersytecie Krytycznym Krytyki Politycznej.
Zamknij