Wszystko się u Refna tak ze wszystkim miesza, że trudno powiedzieć, z czego pastiszem mamy właściwie do czynienia. I jaki jest cel tej zabawy?
Fischer: Sztuka potrzebuje bailoutu
Dziś sztuka coraz silniej kojarzy się z aukcjami, specjalnym rynkiem dla superbogaczy. Dlaczego ludzie mieliby się tym przejmować?
Kowalski: Dziś underground to jest rolnik spod Zamościa
Rozmowa z Lechem Kowalskim, reżyserem filmu dokumentalnego o protestach na Zamojszczyźnie.
Żurawlów: „Chcemy, żeby Chevron sobie stąd poszedł”
Rozmowa z Andrzejem Bąkiem, rolnikiem protestującym przeciwko odwiertom gazu łupkowego.
Majmurek: Kapitały kultury, prekariusze sztuki
Wystawy w MOCAK-u i Zachęcie pokazują, że w instytucjach sztuki współczesnej dyskusja o relacjach sztuki i ekonomii dopiero się zaczyna.
Majmurek: Lekcja z Tiananmen
Pierwszy w historii protest alterglobalistyczny? Tak, jeśli pamiętamy, że demonstranci domagali się też społecznej kontroli nad rynkowymi reformami.
Cegielski: Czy Erdogan spuści z tonu?
Premier Turcji wciąż mówi o „wandalach” i „przeciwnikach demokracji”, ale jego pozycja została zachwiana.
Kregel: Żaden kraj nie rozwinął się dzięki inwestycjom zagranicznym
Rozmowa z prof. Janem Kreglem.
Lockhart: Nie zmieniam świata, najwyżej życie jednostek
W kinie rzadko można dziś zobaczyć fabrykę, pracujących w niej ludzi.
Majmurek: Potomek chłopów pańszczyźnianych patrzy na Wilanów
Czy potomek chłopów może patrzeć na Wilanów i powiedzieć „to moje”?
Vulliamy: To Pablo Escobar wynalazł NAFTA
Kartele narkotykowe nie są zaprzeczeniem nowoczesnego kapitalizmu, ale jego odbiciem – mówi autor „Ameksyki”.
Bałabanow, czyli postradzieccy ojcowie i sieroty
18 maja 2013 zmarł Aleksiej Bałabanow. Sylwetkę reżysera przedstawia Jakub Majmurek.