Na kredyt zaciągnięty u mistrzów kina powstało dzieło fascynujące, wciągające i konfudujące widza.
Majmurek: Geograf i major
Trudno nie porównywać „Majora” z polską „Drogówką”. Ale film Bykowa odstawia dzieło Smarzowskiego o kilka długości.
Majmurek: Jakiego ateizmu Polacy potrzebują?
Związanie ateizmu z emancypacją sfery publicznej spod roszczeń Kościoła daje mu jednocześnie siłę i słabość.
Majmurek: Kosmos granicą człowieczeństwa?
Cuarón w „Grawitacji” tworzy jeden z najciekawszych obrazów kosmosu w kinie.
Domosławski: Dać głos ludziom bez głosu
Próbowałem pokazać, jacy ludzie i jakie interesy stoją za zabójstwami w Amazonii. Każdego roku giną dziesiątki amazońskich wieśniaków.
Majmurek, Wiśniewska: Cepelia „Solidarności”
W „Wałęsie” bajka z gatunku „z chłopa król” przesłania zupełnie historię niezwykłego ruchu społecznego.
Domosławski: Napisałbym dziś tę biografię dokładnie tak samo
To spór o to, co wolno pisać o wielkich postaciach życia publicznego.
Majmurek: Pokochać ulicę Krokodyli
I Schulz, i Miłosz w tym, co peryferyjne, szukają tego, co uniwersalne. Dziś o 18.00 premiera książki „Schulz. Przewodnik Krytyki Politycznej”.
Szczerek: Próbujemy zmusić świat, by nas pokochał
Lubimy historie alternatywne, bo chcemy sobie zrobić dobrze. Mnie one kręcą, bo też jestem wąsaczem.
Tazbir: Krótki kurs historii arian
Wokół ich radykalizmu narosło wiele mitów, w tym ten o paradowaniu z drewnianymi szablami na sejmach.
Majmurek: Eros i Kościół
Nowy film Szumowskiej to miła niespodzianka po rozczarowującym „Sponsoringu”. Dziś premiera kinowa „W imię…”.
Majmurek: Narodowa reprezentacja polskiego kina daje radę
Tylko z rezerwami jest dość krucho – podsumowanie 38. Festiwalu Filmowego w Gdyni.