Dlaczego w różnicującym się społeczeństwie karierę robi polityczna idea ujednolicenia? Czy polska polityka pamięci sprzyja nacjonalistycznym tendencjom?

Dlaczego w różnicującym się społeczeństwie karierę robi polityczna idea ujednolicenia? Czy polska polityka pamięci sprzyja nacjonalistycznym tendencjom?
Mnożą się opozycje w Polsce. Mnożą się ci, którzy stoją dziś tam, gdzie kiedyś stało zomo.
Nad mediami panują dziś rządy, opozycja, która będzie rządem jutro albo po prostu siły rynku – kto z nich zechce pokazać rewolucję?
7 czerwca 2016 w Warszawskiej siedzibie Krytyki Politycznej w ramach „Festiwalu Kuronia” odbyła się debata „O naprawie Rzeczypospolitej”.
Wideo zostało przygotowane przez dzieci i młodzież z Cieszyna oraz artystów Sylwestra Gałuszkę i Katarzynę Smołę (Kolonia Artystów).
Spodziewajmy się kolejnych strajków w szpitalach.
O mediach w epoce wielkiego kryzysu i wielkich zmian dyskutowali: Alex Sakalis (openDemocracy), Annabelle Chapman (korespondentka „Politico Europe”, „The Economist”), Roman Kurkiewicz (Collegium Civitas), prowadzenie Agnieszka Wiśniewska (Krytyka Polityczna).
przy Okrągłym Stole na pięćdziesięciu sześciu obradujących znalazły się tylko dwie kobiety (po stronie opozycyjnej – Grażyna Staniszewska, po stronie rządowej – Anna Przecławska).
To co się wydarzyło – jest przeszłością.
Oczywiście z daleka sprawy wyglądają inaczej, ale czy to znaczy, że historia żyje?
Instalacja artystyczna – pomnik traktora – została zaprojektowana i wykonana według pomysłu Jaśminy Wójcik z oryginalnych części różnych modeli ciągników marki Ursus przez traktorzystów, pasjonatów maszyn rolniczych, byłych pracowników i pracownice ZM Ursus oraz mieszkańców i mieszkanki dzielnicy podczas wspólnych warsztatów
Jacek Kuroń jest żywo pamiętany i wspominany.
Tomáš Rafa, artysta wizualny i filmowiec stara się przedstawić w swoich filmach granicę między patriotyzmem a nacjonalizmem.