Nie wiem, jak wytrzymałbym lipiec i sierpień bez myśli o tych spektaklach (i „Gry o tron”). Teatralne podpowiedzi i zapowiedzi Krzysztofa Jurusia.

Nie wiem, jak wytrzymałbym lipiec i sierpień bez myśli o tych spektaklach (i „Gry o tron”). Teatralne podpowiedzi i zapowiedzi Krzysztofa Jurusia.
Wywiady czytamy z trochę wstydliwej, ale w końcu bardzo powszechnej i ludzkiej ciekawości, jak wygląda prywatne życie osoby znanej. Podobne oczekiwania rozmowa z Magdaleną Tulli spełnia w niewielkim stopniu.
W „Blade Runnerze 2049” jesteśmy bliżej PRL pomiędzy stanem wojennym a Okrągłym Stołem niż Ameryki lat 80.
Bez względu na to, w jakim wieku doświadcza się obrzezania, to pozostaje w nas na zawsze – mówi Hibo Wardere, która walczy z okaleczeniem kobiecych narządów płciowych.
PISF jest jedną z najlepiej wymyślonych i prowadzonych instytucji życia publicznego i społecznego w Polsce. Przejęcie PISF przez partię rządzącą zagrozi naszej kinematografii.
Przewodnik po rewolucji 1917 roku, jednym z najważniejszych wydarzeń XX wieku.
A właściwie nie tłumaczy, tylko spolszcza, i nie „Jądro ciemności”, tylko „Serce ciemności”. Jakub Bożek przygląda się rezultatom.
Trzy spektakle, trzej reżyserzy o raczej niemainstreamowych nazwiskach i trzy zupełnie różne wybory artystyczne. Dlaczego dwa z nich są fajne, a jeden nie?
Trwa starcie między obrońcami europejskiego status quo a populistycznymi siłami, które za cel obrały sobie rozsadzenie UE i po raz kolejny w historii wzięły na swoje sztandary państwa narodowe.
Myślałam, że muszę wydać pięć powieści, żeby zasłużyć na miano pisarki – mówi Wioletta Grzegorzewska, autorka „Gugułów” i „Stancji”, w rozmowie z Olgą Wróbel.
Dzisiaj robi się coś razem, kiedy przychodzi kryzys. Rzadko pojawia się wspólny cel, który nie byłby zorientowany na konflikt – mówi Anna Cieplak w rozmowie z „Polityką”.
Bo cipka, proszę państwa, jest najważniejsza.