Twierdziła: „Kobieta, która robi filmy, zawsze jest podejrzana”.
Warkocki: Cud solidarności
Czy polski ruch LGBT umiałby współpracować z górnikami i vice versa?
Dunin: Test Bechdel. Apel do recenzentów filmowych Dziennika Opinii
Przypominania o tym, że kobiety też istnieją, nigdy dosyć.
Sasnalowie: „Takie filmy to możecie sobie w galeriach pokazywać”
A nas zadowala pozycja na marginesie.
Majmurek o „House of Cards”: Prezydent z krainy Oz
Trzeci sezon portretuje polityczną rzeczywistość znacznie subtelniej niż poprzednie. [Uwaga: spoilery].
Malaszczak: Nie udaję, że podglądam „rzeczywistość”
Nie lubię tych podziałów: tu fabuła, tu dokument – mówi reżyser filmu „Dni uciekają jak dzikie konie za wzgórza”.
Leder o „Idzie”: Nadpalone
Ten film wypełnia zła pustka. To sprawa otchłani, która wskutek Zagłady otworzyła się pomiędzy losem polskim i żydowskim.
Talarczyk-Gubała: Jakubowska była socrealistką przez całe życie
Ale ten socrealizm to nie fabuła o przodownikach pracy.
Puszczyńska: Nie spodziewałam się komercyjnego sukcesu „Idy”
Nie chodziło o brak wiary, tylko znajomość realiów rynku.
Majmurek: Sennik polski [spór o „Idę”]
„Ida” wymaga lektury jak sen. Jest rodzajem sennika koszmarów polskiej historii.
Warkocki broni „Hiszpanki”: Chorzy na Polskę
Ten film wpisuje się w tradycję romantycznych dumań o potędze – ale z ożywczą ironią i absurdem.
Wiśniewska & Majmurek: Wieczne lata dziewięćdziesiąte
Czy one się kiedykolwiek w Polsce skończyły? Wciąż śnimy ten sen.