Seminaria Instytutu Krytyki Politycznej

Polska wojna o szkołę. Wartości, interesy, dynamika polityczna

Wdrażana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości reforma oświaty oznacza likwidację gimnazjów i daleko idące zmiany programowe. Plany te budzą wielkie kontrowersje wśród opinii publicznej i sprzeciw ze strony części zawodowych organizacji nauczycielskich, środowisk rodziców, ale także reprezentantów samorządów. Jakie, obok animozji partyjnych, konflikty interesów i wartości grają rolę w polskiej wojnie o szkołę? Czy rodzice, nauczyciele i władze lokalne mogą zbudować – trwalszy niż opór wobec jednej reformy – sojusz na rzecz jakościowych usług publicznych? Jaki potencjał polityczny tkwi w takim konflikcie i czy może on być zaczynem nowego ruchu społecznego? Wreszcie, czy tradycyjną mobilizację związkową można pogodzić z komunikacją i organizacją społeczną XXI wieku?

Seminarium badawcze prowadzone jest w formule z zaproszonym gościem bądź gościnią, specjalizującymi się w wybranym temacie, którzy poproszeni zostali o przygotowanie working paper z podstawowymi tezami i pytaniami badawczymi. Dyskusja na seminarium będzie poprzedzona komentarzem do tekstu dwóch recenzentów: Mirosława Sielatyckiego, dyrektora Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, i Jakuba Rzekanowskiego, redaktora naczelnego „Głosu nauczycielskiego”.

Tekst working paper zostanie udostępniony uczestnikom i uczestniczkom seminarium na dwa tygodnie przed zajęciami. Warunkiem udziału w seminarium jest zapoznanie się z tekstem i chęć udziału w dyskusji.

Ostateczna wersja tekstu zostanie opublikowana w formie artykułu na stronach Instytutu.

Informacje dla studentek i studentów:
Seminarium odbędzie się w czwartek 1 czerwca w godz. 16.30-19.00.

Obowiązują zapisy za pośrednictwem poniższego formularza, według zasad ogłoszonych na www.instytut-studiow.pl.
Termin naboru mija 7 lutego 2017.
Liczba miejsc ograniczona.
Udział w seminarium jest bezpłatny.

AGNIESZKA DZIEMIANOWICZ-BĄK – z wykształcenia filozofka i pedagożka, z zawodu badaczka społeczna. Od lat zaangażowana na polu edukacji – m.in. badała działalność oświatową samorządów, działała w organizacjach aktywizujących młodzież z małych miast, zakładała przedszkola na terenach wiejskich.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij