Twój koszyk jest obecnie pusty!
🚅 Transport publiczny
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.
„Własność państwowa = Włoszczowa”. Jak Polska liberalna stworzyła kurę znoszącą PiS-owi złote jajka
Po wrzawie wywołanej stworzeniem stacji pasażerskiej Włoszczowa Północ politycy PiS zobaczyli, że inwestycje kolejowe dla małych miast i obszarów wiejskich stanowią idealny pręt, którym można przejechać po klatce przeciwników politycznych.
Przyszłość się kurczy. Po 26 latach reforma administracyjna wymaga przeglądu
Struktury projektowane w latach 90. mogą być nieprzystosowane do współczesnych potrzeb choćby w zakresie codziennej mobilności czy opieki zdrowotnej, a to wymaga pewnego przeformułowania myślenia, może współpracy ponadgminnej.
Czy PKP może wygrać komuś wybory?
Odpowiada Karol Trammer, pasjonat i ekspert ds. kolei, redaktor naczelny pisma „Z biegiem szyn”, autor kultowej książki „Ostre cięcie”.
Lex Ostatnie Pokolenie kontra asfaltowe serca polskich polityków
Aktywiści Ostatniego Pokolenia i Lewica chcą, by opłata paliwowa poszła na kolej i autobusy, a pasażerowie dostali bilet za 50 zł. Niestety, to nie takie proste.
Troost: Jak szybka powinna być szybka kolej?
Istnieje rozwiązanie, w którym i wilk będzie syty, i owca pozostanie cała. To system, w którym będą funkcjonowały zarówno bardzo szybkie połączenia między metropoliami, jak i „tylko” szybkie, z polskimi pociągami jeżdżącymi z prędkością Pendolino.
Trammer: Rząd Tuska tnie program Kolej Plus po linii politycznej
Cięcia w Kolei Plus uderzają w miasta rządzone przez PiS – i wyglądają jak politycznie „wygodne” oszczędności przebrane za racjonalizację.
Jak politycy bawią się koleją [rozmowa]
Karol Trammer wskazuje, że zamiast igrzysk potrzebujemy dobrego rozkładu jazdy. I zapowiada swoją najnowszą książkę, „Przestawianie zwrotnicy”, która ukaże się w październiku 2025 roku nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.
Dlaczego potulnie zdejmujemy buty na lotnisku
W oczy rzuca się uznaniowy charakter rządzącej lotniskowymi kontrolami logiki: dlaczego buty, a nie bielizna? Dlaczego 100 ml, a nie 110 ml?
Trammer: PKP Cargo zjeżdża w przepaść
Pogrążone w nieustającym kryzysie PKP Cargo znów zwalnia pracowników. A raczej „uwalnia od ciężaru otrzymywania comiesięcznego przelewu od pracodawcy”.
Nie ma pociągów, nie ma poparcia. Wyborcza frustracja (nie) jeździ koleją [rozmowa]
Koalicja rządząca nie nauczyła się, że trzeba mówić tak, jak PiS – nie tylko do wielkich aglomeracji – mówi Karol Trammer.






