Sztuka stała się strefą azylu w czasach, kiedy nagle wyczerpały się możliwości polityczne.

Sztuka stała się strefą azylu w czasach, kiedy nagle wyczerpały się możliwości polityczne.
Dzieci są ukrywane przed społeczeństwem, bo społeczeństwo tego oczekuje – mówi Marta Abramowicz, autorka książki „Dzieci księży. Nasza wspólna tajemnica”.
Jak krzyż stał się przedmiotem jednej z najgorętszych debat politycznych w historii Urugwaju?
Olga Wróbel rozmawia z Clémentine Beauvais, autorką książki „Pasztety, do boju”!
Jakoś musimy wyżywić rosnącą populację świata i dieta roślinna jest tutaj najbardziej oczywistym i najłatwiejszym rozwiązaniem – mówi Jaś Kapela w rozmowie z Dariuszem Gzyrą.
Znakiem końca epoki jest śmierć Davida Bowie. Może to nie jest tylko koniec pewnej epoki, a koniec świata, który znamy? Kinga Dunin czyta trylogię Virginie Despentes „Vernon Subutex”.
Tak jak „Darkroomy” Konrada Pustoły, Keymo prowokuje, do dyskusji i do zmiany przyzwyczajeń.
O rosyjskiej kontrkulturze opowiada Konstanty Usenko, autor książki „Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji 100 lat po rewolucji”.
Feministkę i odkrywczynię czy obiekt seksualny i neokolonizatorkę?
Rozmach do ciosu Smarzowski wziął z tzw. grzechów ogólnych kościoła, ostrze – z najcięższego.
Janek i Kryśka, zwykli ludzie ze zwykłego blokowiska, stracili dziecko, muszą jakoś uporać się z tym dramatem i ułożyć sobie życie. Jest jeden szkopuł, to dziecko było małpą.
Nareszcie! Kobieca namiętność, seks, lesbijki we własnym środowisku. A wokół heterenorma, oczywistość zakładanego z góry heteroseksualizmu. Kinga Dunin ogląda „Ninę” Olgi Chajdas.