Festiwal w Oberhausen stawia na kino eksperymentalne: nienarracyjne, rezygnujące z fabuły, dygresyjne, poszukujące eseistycznych form.

Festiwal w Oberhausen stawia na kino eksperymentalne: nienarracyjne, rezygnujące z fabuły, dygresyjne, poszukujące eseistycznych form.
Dziedzictwo realnego socjalizmu, sytuacja na Ukrainie i na dawnych peryferiach radzieckiego imperium, polska nowa fala – to główne tematy festiwalu Go East! w Wiesbaden.
Czeski film „Bella mia” opowiada historię uciekających krów i goniących ich myśliwych, balansując między dramatem obyczajowym a komedią familijną.
Odwracają się od świata spełnionej mieszczańskiej emancypacji, z którego wyeliminowano wszelkie zagrożenie, przemoc i negatywność.
Mam przyjemne poczucie, że nie dałem się zniewolić własnemu sukcesowi.
Visegrad Film Forum odbywa się dopiero od trzech lat. Już teraz widać, że może pomóc swoim uczestnikom w promowaniu talentów, doskonaleniu umiejętności i zdobywaniu partnerów.
„Nieznajomy nad jeziorem” to film wizualnie odważniejszy niż „Nimfomanka”.
Kiedyś ludzie pięknie żyli, pięknie kochali i pięknie umierali w slow motion.
Akademia zauważa zmiany, które przynosi produkcja cyfrowa, ale też zmiany społeczne po dwóch kadencjach Obamy.
Amerykańska popkultura problem niechcianych ciąż czy potencjalnej aborcji rozwiązuje prosto – zabijając bohaterkę. A polska?
Z ich ostatniego filmu widz wychodzi w najlepszym razie przeniknięty ironiczną melancholią.
Każdy najdrobniejszy, choćby symboliczny gest jest dziś niezwykle potrzebny obrońcom demokratycznej i niepodległej Ukrainy.