Twój koszyk jest obecnie pusty!
🚅 Transport publiczny
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.
Po pandemii potrzebujemy rozbudowy transportu publicznego, a nie sieci dróg
Rozbudowa dróg nigdy nie prowadzi do ich udrożnienia – im więcej miejsca, tym więcej osób wybiera samochód.
Kobieta w mieście to persona non grata
O tym, dlaczego miejskie przestrzenie powinny być inkluzywne, rozmawiamy z architektką i urbanistką Magdaleną Milert.
CPK: Centralny Port czy Centralna Pomyłka Komunikacyjna?
Na europejskich lotniskach znowu robi się tłoczno, trudno jednak powiedzieć, ile to potrwa – i to nie tylko przez pandemię.
Polski kierowco, pieszy ma zawsze pierwszeństwo. Czego nie rozumiesz?
Ponad 80 proc. Polek i Polaków popiera surowsze kary za przekraczanie prędkości. Gdyby to dotarło do polityków, mieliby tutaj pole do popisu.
A co, jeśli cała Polska to ten rynek w Kutnie?
Kutno „zrewitalizowało” plac. Zbudowano gigantyczny parking naziemny, a sam plac umieszczono… na dachu parkingu. Miasto wyniosło polską betonozę na nowy poziom: poziom +1.
Rowery, głupcze!
W śródmieściu Warszawy nie ma ani jednej ulicy zamkniętej dla ruchu samochodowego, tak jak to ma miejsce na centralnych ulicach porównywalnych metropolii na każdym kontynencie. Dlaczego?
Markiewka: Nie uratujemy świata na skróty, bez polityków i „brudnej” polityki
Ani świadomi konsumenci, ani technokraci nie powstrzymają katastrofy klimatycznej bez obywatelek na ulicach i posłanek w parlamencie.
Więcej radarów racz nam dać, panie (władzo)
Ograniczenia prędkości są chyba najczęściej łamanym prawem w Polsce. Radary pomagają, ale mamy ich niecałe 1,6 na tysiąc kilometrów kwadratowych powierzchni kraju.
Czy trzecia linia metra to Ostrołęka Trzaskowskiego?
Decyzję podjęto za czasów Hanny Gronkiewicz-Waltz, a oparto ją na starych, PRL-owskich jeszcze planach, które z dzisiejszą rzeczywistością nie mają już wiele wspólnego. Popełniono błąd. Ale ratusz woli się do niego nie przyznawać.
Muszę kończyć rozmowę, wchodzę na pasy
Mateusz Morawiecki zapowiadał pierwszeństwo pieszych nie tylko na przejściu, ale i przed nim. Zamiast tego dostaliśmy zakaz rozmawiania przez telefon na pasach.








