Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🚅 Transport publiczny

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Kolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.

Po pandemii potrzebujemy rozbudowy transportu publicznego, a nie sieci dróg

Rozbudowa dróg nigdy nie prowadzi do ich udrożnienia – im więcej miejsca, tym więcej osób wybiera samochód.

Kobieta w mieście

Kobieta w mieście to persona non grata

O tym, dlaczego miejskie przestrzenie powinny być inkluzywne, rozmawiamy z architektką i urbanistką Magdaleną Milert.

ObserwujObserwujesz

CPK: Centralny Port czy Centralna Pomyłka Komunikacyjna?

Na europejskich lotniskach znowu robi się tłoczno, trudno jednak powiedzieć, ile to potrwa – i to nie tylko przez pandemię.

ObserwujObserwujesz

Polski kierowco, pieszy ma zawsze pierwszeństwo. Czego nie rozumiesz?

Ponad 80 proc. Polek i Polaków popiera surowsze kary za przekraczanie prędkości. Gdyby to dotarło do polityków, mieliby tutaj pole do popisu.

A co, jeśli cała Polska to ten rynek w Kutnie?

Kutno „zrewitalizowało” plac. Zbudowano gigantyczny parking naziemny, a sam plac umieszczono… na dachu parkingu. Miasto wyniosło polską betonozę na nowy poziom: poziom +1.

Rowery, głupcze!

W śródmieściu Warszawy nie ma ani jednej ulicy zamkniętej dla ruchu samochodowego, tak jak to ma miejsce na centralnych ulicach porównywalnych metropolii na każdym kontynencie. Dlaczego?

Markiewka: Nie uratujemy świata na skróty, bez polityków i „brudnej” polityki

Ani świadomi konsumenci, ani technokraci nie powstrzymają katastrofy klimatycznej bez obywatelek na ulicach i posłanek w parlamencie.

ObserwujObserwujesz

Więcej radarów racz nam dać, panie (władzo)

Ograniczenia prędkości są chyba najczęściej łamanym prawem w Polsce. Radary pomagają, ale mamy ich niecałe 1,6 na tysiąc kilometrów kwadratowych powierzchni kraju.

ObserwujObserwujesz

Czy trzecia linia metra to Ostrołęka Trzaskowskiego?

Decyzję podjęto za czasów Hanny Gronkiewicz-Waltz, a oparto ją na starych, PRL-owskich jeszcze planach, które z dzisiejszą rzeczywistością nie mają już wiele wspólnego. Popełniono błąd. Ale ratusz woli się do niego nie przyznawać.

ObserwujObserwujesz
Fot. gato-gato-gato, flickr

Muszę kończyć rozmowę, wchodzę na pasy

Mateusz Morawiecki zapowiadał pierwszeństwo pieszych nie tylko na przejściu, ale i przed nim. Zamiast tego dostaliśmy zakaz rozmawiania przez telefon na pasach.

Dziennikarka, autorka podcastów
Wczytywanie...