Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🚅 Transport publiczny

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Kolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.

Samolot

Bilety lotnicze zdrożeją? I bardzo dobrze!

Dziś bilet lotniczy może być tańszy niż taksówka z lotniska do miasta. Jeśli myślimy o polityce klimatycznej poważnie, ceny muszą wzrosnąć.

ObserwujObserwujesz
katastrofa klimatyczna

Zielony Ład to ratunek, a nie atak na wasz styl życia

Będziemy jeść mniej mięsa, jeździć częściej autobusem i koleją, a rzadziej latać, będziemy ogrzewać mieszkania w mniej emisyjny sposób. Dzięki temu będziemy zdrowsi i bezpieczniejsi. I to jest, droga prawico, postęp i rozwój.

ObserwujObserwujesz

Nie masz samochodu? Widocznie możesz sobie na to pozwolić

Joanna Jędrusik odpowiada na tekst Michała Zadary. Dla ogromnej części Polaków auta to konieczność, nie akt złej woli.

Po pandemii potrzebujemy rozbudowy transportu publicznego, a nie sieci dróg

Rozbudowa dróg nigdy nie prowadzi do ich udrożnienia – im więcej miejsca, tym więcej osób wybiera samochód.

Kobieta w mieście

Kobieta w mieście to persona non grata

O tym, dlaczego miejskie przestrzenie powinny być inkluzywne, rozmawiamy z architektką i urbanistką Magdaleną Milert.

ObserwujObserwujesz

CPK: Centralny Port czy Centralna Pomyłka Komunikacyjna?

Na europejskich lotniskach znowu robi się tłoczno, trudno jednak powiedzieć, ile to potrwa – i to nie tylko przez pandemię.

ObserwujObserwujesz

Polski kierowco, pieszy ma zawsze pierwszeństwo. Czego nie rozumiesz?

Ponad 80 proc. Polek i Polaków popiera surowsze kary za przekraczanie prędkości. Gdyby to dotarło do polityków, mieliby tutaj pole do popisu.

A co, jeśli cała Polska to ten rynek w Kutnie?

Kutno „zrewitalizowało” plac. Zbudowano gigantyczny parking naziemny, a sam plac umieszczono… na dachu parkingu. Miasto wyniosło polską betonozę na nowy poziom: poziom +1.

Rowery, głupcze!

W śródmieściu Warszawy nie ma ani jednej ulicy zamkniętej dla ruchu samochodowego, tak jak to ma miejsce na centralnych ulicach porównywalnych metropolii na każdym kontynencie. Dlaczego?

Markiewka: Nie uratujemy świata na skróty, bez polityków i „brudnej” polityki

Ani świadomi konsumenci, ani technokraci nie powstrzymają katastrofy klimatycznej bez obywatelek na ulicach i posłanek w parlamencie.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...