Twój koszyk jest obecnie pusty!
Reforma edukacji 2017
Halo! Czy wiecie, że matura z polskiego będzie trudniejsza?
Skutków podwyższenia trudności matury z polskiego nie będzie widać od zaraz, tak jak skutków likwidacji gimnazjów.
Gowin zgrywa obrońcę demokracji. Przypominamy, jak ją psuł
Współrządzenie z Kaczyńskim to dla Gowina już rozdział skończony. On sam tłumaczy, że PiS-owi powiedział „dość”, bo pojawiły się tam „zjawiska naprawdę groźne”. Zobaczmy zatem, jak przez pięć lat Gowin sam nakręcał spiralę grozy.
Czy Lex Czarnek pogodzi opozycję i wyprowadzi nas na ulice?
Czy łatka „lewackości” będzie kijem włożonym w szprychy działań partii, które celują w centro-prawicowych wyborców?
Myślenie o edukacji sprowadzamy do myślenia o produkcji
Ponieważ realizujemy podstawę programową, nie mamy wiele przestrzeni, aby zaangażować ucznia czy uczennice uczciwie, bez pogwałcenia ich autonomii.
Broniarz: Minister Czarnek nie dba o potrzeby uczniów. Chce wychować nowych, posłusznych obywateli
Wszystkie pomysły min. Czarnka rozmijają się z rzeczywistymi potrzebami edukacyjnymi i każą raczej czytać zapowiedzi rewolucji konserwatywnej wprost.
Dziemianowicz-Bąk: Czy słaby, uległy wobec władzy dyrektor będzie potrafił bronić interesu swoich uczniów?
Zwiększanie kompetencji kuratorów oznacza zwiększanie kompetencji ministra, czyli obecnie pana Przemysława Czarnka. Tymczasem dyrektor musi mieć odwagę sprzeciwienia się swoim zwierzchnikom.
Przeciążeni uczniowie – mit czy rzeczywistość?
Podstawy programowe to zdaniem wielu jeden z największych problemów archaicznego systemu edukacji w Polsce.
Starczewska: Uczenie współpracy, otwartości, samodzielnego myślenia jest przy tych władzach zagrożone, ale nie niemożliwe
Rozmowa z współtwórczynią i wieloletnią dyrektorką I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska”.
Jak doprowadzić do tego, by polski system edukacji sprostał wyzwaniom XXI wieku?
To, czego trzeba się nauczyć, żeby dać sobie radę w szybko zmieniającym się świecie, to: myśleć samodzielnie i działać wspólnie.
Czy polska szkoła może być tak fajna jak fińska? [rozmowa z Martą Zahorską]
Największą zmorą polskiej szkoły jest nadmiar „wielkich reform systemu”.