Twój koszyk jest obecnie pusty!
Gry wideo
Microsoft: po trupach do monopolu
Sztuczna inteligencja ma pomóc Microsoftowi nadal korzystać z prawa skalowania, czyli tak zwanego prawa Moore’a. Robić coraz więcej za tyle samo – tak powinno brzmieć motto amerykańskiej firmy.
Ludolodzy kontra casuale: konflikt wartości w świecie gamingu
Komercjalizacja, żerowanie na wartościach, monetyzacja czy outsourcing to szkodliwe zjawiska, z którymi ludolodzy słusznie walczą. Dobrze byłoby ich więc przekonać, że to nie egalitaryzm jest ich wrogiem.
To nie „kultura woke” niszczy współczesne gry
Nie ma wątpliwości, że przeciętny poziom współczesnych gier wysokobudżetowych się wyraźnie obniżył. Powodem nie są jednak za mało seksowne bohaterki czy przemycanie progresywnych idei.
Nielegalne zakłady bukmacherskie pułapką na graczy
Potencjał uwagi i przywiązania do internetowych treści nie umyka uwadze rynków łasych na pieniądze gamerów i gamerek.
Powrót Gamergate, czyli woke i kryzys męskości w świecie gier wideo
Czy warto kierować gniew na pogubionych mężczyzn w internecie i społeczność graczy? Być może. Ale lepiej spojrzeć na tych, którzy rozsiewają te destrukcyjne siły w imię zysku.
Paradygmat sprzed 25 lat: „Fallout”, ale to gra
Nie sposób w całości wymienić wątków fabularnych, w których ujawniają się polityczne aspekty „Fallouta”. Fabuła gry jest polityczna od początku i na wskroś, choć z kolejnymi częściami traci swój potencjał wywrotowy.
Piłkarki wkurzają graczy bardziej niż rybiki w łazience
Największy problem z kobiecymi postaciami w popularnych grach jest taki, że istnieją.
W grach RPG zamieniam się w Michała Kołodziejczaka – chcę załatwiać swoje sprawy
Twórcy stanęli na głowie, żeby zepsuć swój nowy produkt, ale na szczęście nawet to im się nie udało. Pomimo niewytłumaczalnych błędów „Starfield” jest jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat.
„The Last of Us”: Telewizja wreszcie odkryła dobry sposób na adaptowanie gier wideo?
Dotąd to gry częściej i mądrzej inspirowały się kinem i serialami niż na odwrót. Czy to się właśnie zmienia?
„Spójrz, jak wiele otaczającej cię kultury należy do nas”
Jak przemysł kulturowy cynicznie wykorzystuje nasze przywiązanie do kultowych postaci.