Musimy zdecydować jako wspólnota, które wartości są dla nas najważniejsze. Czy chcemy poświęcić zdrowie i życie ludzi po to, by śrubować wskaźniki ekonomiczne?
Jestem aseksualna i jestem LGBT
Jako że zbliża się Tydzień Widoczności Osób Aseksualnych, pozwólcie nam się pokazać.
Czy Noble dla kobiet są „polityczne”? Nie. Są spóźnione i zasłużone
Komitet Noblowski gorliwie nadrabia zaległości w wyróżnianiu kobiet w naukach ścisłych.
Wykładowczyni zmarła na COVID-19 w trakcie wykładu na Zoomie
„Niektóre biznesy wolą dać pracownikom zachorować, przekazać wirusa bliskim, a nawet narazić ich na śmierć, byle tylko same nadal gromadzić zyski”.
Burza po spocie z Masłowską. „Marketingowców zaskoczyło, że w 2020 r. ludzie nie mają beki z zaburzeń psychicznych”
„Medicine uśnieża ból istnienia” – lekarka Masłowska wypowiada hasło reklamowe firmy odzieżowej.
Świat byłby lepszym miejscem bez tylu pięknych ciał
Czym jest ciałopozytywność? Dlaczego jej potrzebujemy? O tym rozmawiamy z Kayą Szulczewską.
„Chciałabym, żebyśmy wzięli od Marii Janion wszystko”
Czytam wspomnienia po Janion i irytuję się z każdym komentarzem, który mówi: „Ach, przestańcie ją zagarniać na te wasze polityczne wojenki, już dość o tym LGBT, to była Wielka Humanistka”.
Zaufanie zamiast karania – dla lepszej medycyny, dla dobra pacjentów
8 sierpnia ulicami Warszawy przeszła manifestacja pracowników ochrony zdrowia. Chcą, żeby decydenci tworzyli prawo, konsultując propozycje z medykami i zakładając ich dobrą wolę.
Najseksowniejsza w łóżku jest zgoda
O penisocentryzmie, micie spontaniczności w seksie i o tym, czy pytanie o zgodę zabija radość ze zbliżenia, rozmawiamy z psycholożką i seksuolożką Kasią Koczułap.
Ani się z nią nie rodzisz, ani jej nie wybierasz. Co nauka mówi o orientacji seksualnej?
Paulina Januszewska rozmawia z Wojciechem Draganem.
Koronawirus atakuje również mózg
Zakażenie koronawirusem powoduje niekiedy schorzenia układu nerwowego. Nie zawsze są one przejściowe.
Fundamentalizm węglowy, czyli „fajne życie” na przegrzewającej się planecie
Nie trzeba odrzucać idei postępu, tylko trzeba zmienić definicję „dobrego życia”.