Swoje kluczowe surowce – nasze dane – firmy Big Tech dostają za darmo.
Beż i błękit [„Cholernie mocna miłość” w Toruniu]
– Czy to będzie o pedałach? – siedzący za mną widz dopytuje małżonkę przed rozpoczęciem przedstawienia. Katarzyna Niedurny pisze o spektaklu „Cholernie mocna miłość” w reżyserii Aleksandry Jakubczak.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Karoliny Ćwik i Leny Dobrowolskiej
Zwróciliśmy w tym roku uwagę na makro- i mikroopowieści o człowieku i kryzysie.
Wichowska: Gardzienice nie są wcale wyjątkowe, jeśli chodzi o nadużycia
Wiedza o tym, że w Gardzienicach jest szef dyktator i dochodzi tam do przemocy, była tajemnicą poliszynela. I nikt z tą wiedzą nic nie zrobił.
10 minut po śmierci
Leila to pracownica seksualna po czterdziestce, zamordowana na ulicach Stambułu, kolejna w tym miesiącu. Przez 10 minut i 38 sekund jej mózg jeszcze funkcjonuje i przypomina sobie różne obrazy z jej życia.
W butelkę [o serialu „Tacy właśnie jesteśmy”]
Luca Guadagnino, reżyser „Tamtych dni, tamtych nocy”, po raz kolejny fetyszyzuje młodość. Tym razem na HBO GO, znowu we Włoszech, znowu niebo jest nieprzyzwoicie niebieskie, a ciała gładkie i sprężyste.
Kowalska przeżyła z autorką „Nocy i dni” 22 lata i stworzyła z nią nierozerwalny związek
Kowalska napisała, że nie żałuje, że w 1943 roku zapukała do drzwi mieszkania przy Polnej w Warszawie.
Nie oddałabym tego za godzinę porządnego seksu i trzy zajebiste orgazmy
Fragment książki Joanny Jędrusik „Pieprzenie i wanilia”, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.
Pokazać Konrada Pustołę jako artystę z bardzo ciekawymi obsesjami twórczymi
Archiwum Konrada Pustoły będzie się ujawniać latami, budując napięcie i szukając nowych odbiorców.
Ambasador Niemiec mówi trudną prawdę o historii. Polska nadal kłamie
Czy doczekamy dnia, w którym polska władza również przyzna, że niechęć do Żydów była wśród Polaków nagminna, a polski współudział w Zagładzie jest faktem historycznym?
Koszmary białej Ameryki
Sam Quinones przedstawia w „Dreamland” niezwykłą kronikę uzależnienia, które dopadło zamożną i białą cześć Ameryki.
Migracja nasza powszechna
Reżyser „Jak najdalej stąd” potrafi tak pokazać na ekranie nieinteligencką Polskę, że ta nie wygląda, jakby została wyjęta z ludomańskiej fantazji warszawskiego publicysty.