O wartości literackiej i pozycji pisarzy decydują czynniki „nieliterackie” – rynek, media, władza…

O wartości literackiej i pozycji pisarzy decydują czynniki „nieliterackie” – rynek, media, władza…
O reportażu „Skucha” Jacka Hugo-Badera i albumie „Wyjątkowy rocznik 1954”.
Elif Shafak „Uczeń architekta”, Orhan Pamuk „Dziwna myśl w mojej głowie”, Maja Lunde „Historia pszczół”.
Howard Jacobson, „Shylock się nazywam”, Elżbieta Turlej, „Love. Inne historie miłosne”, Magdalena Parys, „Biała Rika”.
Lily King „Euforia”, Patrick Deville „Ekwatoria”, Jarek Westermark „Opowiadania, które napisałem”, Hanna Samson „Patyk”.
Jacek Dehnel „Krivoklat” oraz Hanya Yanagihara „Małe życie”.
O książce Zachara Prilepina „Klasztor”.
G.D. Roberts, „Shantaram”, Susan Taubes, „Rozwiązek”, Anna Kańtoch, „Łaska”.
A co Andrzej Duda i Beata Szydło? A ponadto: Thomas Montasser „Wyjątkowy rok”, Lauren Groff „Fatum i furia”, Zofia Krawiec „Miłosny performans”.
Grzegorz Uzdański „Wakacje”, Anna Dziewit-Meller „Góra Tajget”, Michał Głowiński „Carska filiżanka”, Richard Flanagan „Ścieżki północy”.
Ciała zmartwychwstanie, dziady i Trygław.
Debiuty Eleanor Catton i Donny Tartt, Kundera i jego nieistniejące arcydzieło oraz cała prawda o kapitalizmie (którą świetnie znamy).