Wydawało się, że bez „czterdziestolatków z klasy średniej z kredytem mieszkaniowym i dzieckiem” nie można wygrać wyborów. Ale ten czas już się kończy.
Rajkowska: Wylogowałam się z Warszawy
Największy kapitał polskich miast? To, że ludzie wiedzą, że coś się musi zmienić.
Majmurek: Dwie Ukrainy
Czy „Plemię” Mirosława Słaboszpickiego to cyniczne spełnienie zapotrzebowania na „poradziecki temat” na Zachodzie?
Majmurek: Totart, czyli antynomie wolności
Reżyser dokumentu o Totarcie nie stara się tworzyć nostalgicznej opowieści o tym, jak to Totart razem z Papieżem, Reaganem i Lechem Wałęsą „obalił komunizm”.
Majmurek: Bez obciętego ucha w trawie [recenzja]
„Zaginiona dziewczyna” to jeden z najbardziej przenikliwych portretów Ameryki w kryzysie.
Majmurek: Nie tylko czarne wdowy [recenzja]
Amy z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera jest „złą kobietą”, ale zupełnie nie w typie znanym z patriarchalnych, tradycyjnych narracji.
Majmurek: Czy będą dalej ciąć?
Juncker od samego początku stara się walczyć o swoją niezależność od Berlina i Angeli Merkel. Dowody? Choćby nominacja dla Pierre’a Moscovici.
Majmurek: Raport Macierewicza na ekranie
Mimo kilku świetnych motywów „Służby specjalne” Vegi nie będą nowymi „Psami”.
Komasa: Warszawa potrzebuje tlenu
To jest świetne w Warszawie, że nie tylko mieszkańcy zaczynają się aktywizować, ale także władza zaczyna na to – co prawda z opóźnieniem – reagować.
Majmurek: Eastern współczesny
Mimo wszelkich lokalnych specyfik walka wszędzie toczy się o to samo: dostęp do godnego życia, sprawiedliwość, wolność od ucisku.
Strzępka: Czasem mam wrażenie, że miasto to tor przeszkód
Czy mamy odwagę pomyśleć o mieście jako przestrzeni, która nie podlega wyłącznie prawom rynku?
Komasa: Wiedziałem, że jak spieprzę, to nikt młody filmu z wielkim budżetem już nie nakręci
Rozmowa z reżyserem „Miasta ’44”.