Twój koszyk jest obecnie pusty!
Media
Między sztuczną inteligencją a edukacją cyfrową zieje olbrzymia luka
Smartfon wyprzedził telewizor jako najczęściej używane urządzenie medialne. Ale trudność odróżnienia, co jest prawdziwe, a co fałszywe w internecie, zaczyna niepokoić.
UE może zbanować X i Facebooka, a Polska powinna o to zabiegać
Nie chodzi tylko o kupowanie europejskich wyborców przez amerykańskich oligarchów. „Wy i bez tego jesteście głupi”.
Bez mediów lokalnych Polska będzie Trumpistanem. Nie musi tak być
Obok szeregu systemowych problemów dziennikarstwo spotyka się z wewnętrzną pogardą środowiskową, którą dobrze pamiętam jeszcze z czasów, gdy pracowałam na festiwalach filmowych.
Cyfrowi tubylcy w świecie kłamstw. Czy młodzi potrafią odróżnić prawdę od wytworów AI?
Największym zagrożeniem może być nie to, że ludzie uwierzą w fałszywe informacje, lecz to, że przestaną wierzyć w cokolwiek.
Dziennikarstwo śledcze w 2025 roku nie ma większego sensu
Demaskowanie kolejnych doniesień jako „kapiszonów”, uciszanie niepokornych SLAPP-ami z kancelarii obsługujących miliarderów czy poczucie bezkarności polityków i wzruszanie przez nich ramionami na kolejne wybuchowe doniesienia „to nie bug, to feature”.
„Byle lewaków dupa bolała”. Jak amerykańska prawica wygrała wojnę o media
„Żaden lewak, żaden międzynarodowy socjalista, żaden komunista nigdy nie zostanie wysłuchany”.
Wesele, Pudelek i pogrzeb: nikt nie mówi o miłości tak pięknie jak Polacy
Podczas pierwszego tygodnia nowego roku dowiedzieliśmy się sporo o tym, co wypada, a co nie, jeśli chodzi o mówienie o wartościach rodzinnych i powinnościach zawodowych.
Francja dekadę po zamachu na „Charlie Hebdo”
Za sprawą zamachów z 2015 roku terroryzm stał się dla Francji wrogiem numer 1, a państwo podjęło wzmożone wysiłki na rzecz powstrzymania ekstremizmu religijnego.
Era Tischnera: jak zostałem Frankiem Dolasem nowej wojny religijnej
Dzięki jednogłośnej decyzji Senatu jednym z patronów 2025 roku został Józef Tischner – postać wyjątkowo kontrowersyjna, jeden z kluczowych architektów III RP jako państwa nieświeckiego.
Dlaczego TVP powinna kupić program „Dudek o historii”
TVP nie jest po to, żeby konkurować z komercyjnymi stacjami o obecność celebrytów, oglądalność przedkładać ponad misję. Misję i oglądalność można próbować połączyć – i akurat Antoni Dudek idealnie się do tego nadaje.





