Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎓 Edukacja
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKto czego uczy i w jakim celu?
Jak żyć w obliczu upadku Europy? Przypadek Davida Engelsa
Czy możliwe jest, że Instytut Zachodni im. Zygmunta Wojciechowskiego nie jest świadomy tego, kogo u siebie zatrudnia?
Jowita uratowana, ale kolejne radykalne kroki są koniecznością
Czego się obawiam? Że władze kolejnych uczelni, gdzie narodzą się podobne protesty, zareagują równie agresywnie i nieprzychylnie jak UAM. Że samorządy dalej będą nas potępiać, a lewicowi intelektualiści i akademicy pasywnie patrzeć – mówi jedna z uczestniczek protestu okupacyjnego w Jowicie.
Jeśli religia w szkole czegoś uczy, to relatywizmu
Sondaże pokazują, że 55 proc. Polaków i Polek popiera rezygnację z nauczania religii w szkole, a zaledwie 29 proc. jest przeciw.
Sukces studentów okupujących DS Jowita. Ale walka trwa!
Bez zapewnienia człowiekowi materialnej bazy intelektualny rozwój stanie się niczym innym niż pomnażaniem siły roboczej, którą wielki kapitał bardzo łatwo zaprzęgnie do swojego młyna wolności. Bo przecież jesteśmy biedni z własnej woli, prawda?
Józefaciuk: Nie ma czystego yin, nie ma czystego yang
Może egzaminy zawodowe czy podstawy programowe są lekko paździerzowe, ale można i warto je unowocześnić – mówi poseł Marcin Józefaciuk z Koalicji Obywatelskiej.
Spoiwem koalicji Tuska nie jest błyskawica, ale letnia praworządność
Te rządy to nie będzie leczenie dżumy cholerą, ale godzenie wody z ogniem już trochę tak – tezy i język exposé pokazują to bardzo wyraźnie.
Studia tylko dla bogatych? O co chodzi strajkującym w Jowicie
Myśl, że uniwersytet powinien być dostępny i otwarty, brzmi w neoliberalnym kapitalizmie wywrotowo i utopijnie.
Osoba, która pomaga dzieciom, nigdy nie powinna być samotną wyspą [rozmowa]
Rozmowa z Moniką Horną-Cieślak, wybraną przez Sejm na Rzeczniczkę Praw Dziecka.
Szumilas: 30 proc. podwyżki dla nauczycieli to tylko początek zmian
O wyzwaniach dla polskiej edukacji w nadchodzącej kadencji rozmawiamy z Krystyną Szumilas, wybraną na przewodniczącą sejmowej komisji edukacji.
Nie tylko lżejsze plecaki. Czego potrzebują polskie dzieci?
Ciężar plecaków i prace domowe mają znaczenie, ale nie kluczowe, a psycholog w szkole to ważny krok, ale nie może być ostatni.




