Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎓 Edukacja
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKto czego uczy i w jakim celu?
Studenci okupują UW. „Zamiast studentami, staliśmy się klientami”
„Uniwersytet zjadł wszystkie rozumy, a studenci chodzą głodni” – to jedno z haseł, pod jakimi trwa właśnie okupacja kampusu największej uczelni w Polsce.
Warto być Polką
Obejrzawszy ten film dwukrotnie w ciągu dwóch dni, wciąż nie potrafię wyjść z podziwu. Czegoś tak doskonale złego nie widziałam od dawna.
Zamiast zakazywać smartfonów w szkołach, zadbajmy o kompetencje cyfrowe młodzieży
Szkodliwe mogą być nie tyle smartfony, ile sposoby ich wykorzystywania. Te zależą od kompetencji cyfrowych – tymczasem w Polsce są one jednymi z najniższych w UE.
Nie słuchajcie Mentzena. Potrzebujemy bezpłatnego kulturoznawstwa
Absolwentka studiów humanistycznych jest obok migranta z Bliskiego Wschodu czy Afryki, „urzędasa” czy odbiorcy socjalu jedną z kluczowych figur skupiających nienawiść zaangażowanego elektoratu Konfederacji.
Byłam ofiarą przemocy rówieśniczej. Proszę, reagujcie, gdy ją widzicie
Moje prześladowczynie miały po czternaście lat i były na tyle dojrzałe, by świadomie wyrządzić krzywdę, ale nie dość, by pociągnąć je za to do odpowiedzialności.
Czy młodzież ma prawo do wolności sumienia? [rozmowa]
Rozmowa z Dorotą Wójcik, prezeską fundacji Wolność od religii.
Jak odróżnić prawdę od fejku? To problem edukacyjny, ale i polityczny
Szkoły i rodzice nie czują się przygotowani do uczenia młodzieży krytycznego odbioru treści w internecie. Ale nie można zostawić tej sfery cyfrowym gigantom.
Między sztuczną inteligencją a edukacją cyfrową zieje olbrzymia luka
Smartfon wyprzedził telewizor jako najczęściej używane urządzenie medialne. Ale trudność odróżnienia, co jest prawdziwe, a co fałszywe w internecie, zaczyna niepokoić.
Bez edukacji dalej będziemy mieć kraj zdrowotnych analfabetów
W edukacji szkolnej i tej skierowanej do osób pełnoletnich od dawna przestano zwracać uwagę na to, jak funkcjonujemy nie tylko jako indywidualne, rozwijające i zmieniające się jednostki oraz ciała, ale także jako społeczeństwo czy cywilizacja uzależnione od pędu życia, zależnych od niego przyzwyczajeń, zdarzeń i wskaźników zewnętrznych.
Młodzież nie chce religii? Dajcie więcej religii!
Na temat narastającej przemocy państw wobec migrantów Kobyliński, jak niemal cały polski Kościół, milczy. Na temat katastrofy klimatycznej milczy, na temat wojen milczy. Jedyne, co księdza profesora interesuje, to zakres sprawowanej przezeń władzy.






