Wojtek Blecharz zaraża muzyką, Piotr Cieplak rozbraja „Pana Tadeusza”.
Głuchy jest Inny w sposób radykalny [rozmowa z Wojtkiem Ziemilskim]
Język migowy jest „nie nasz”, niezrozumiały, obcy.
Pomalujmy sobie twarze na czarno
Natrzyjmy się hamburgerem. „Wściekłość” Jelinek w spektaklu Mai Kleczewskiej.
„Teatr mój widzę przeciętny”
Zespół Teatru Polskiego nie boi się zmiany, nie czuje strachu przed nowym, czuje strach przed „starym”.
Teatr uchodźców
O pracy teatralnej z uchodźcami z Pietro Floridią rozmawia Alicja Borkowska.
Niezwykła podróż w głąb oka
Dlaczego nie nudziłam się na „Robercie Roburze”.
Łysak: Schodami do góry, razem z ludźmi
Teatr jest dobrym wehikułem do tego, żeby myśleć o świecie, o przyszłości, o nas samych.
Za dużo heheszków, za mało metafizyki
W spektaklu na podstawie książki Olgi Tokarczuk Ewelina Marciniak zamiast palić kukłę Żyda lub załamywać ręce nad jej spaleniem – pozwoliła jej przemówić.
Wszyscy taplamy się w pianie
W „Szczurach” Mai Kleczewskiej nie ma happy endu.
Rudzki: Konkurs nie jest receptą na wszystko
U nas chce się odwoływać dyrektora, bo zaciąga długi, ale już zapomina się o tym, że teatr jest strukturalnie niedofinansowany.
Sierakowski: 14 godzin z Mickiewiczem
„Dziady” Zadary to nowy teatr łączący się z życiem, bardziej intensywny i bezpośredni. Taki spektakl pamięta się inaczej.
Osadnik: Nigdy nie działałem na szkodę Teatru Studio
Czy działalność artystyczna teatru jest zagrożona? Rozmowa z Romanem Osadnikiem.