Dla współczesnej skrajnej prawicy ideologia nie odgrywa dużej roli. Bardziej liczy się dla niej polityczny marketing.

Dla współczesnej skrajnej prawicy ideologia nie odgrywa dużej roli. Bardziej liczy się dla niej polityczny marketing.
Dawno nie widziałem w kinie obrazu, który w tak przekonujący sposób, jak czyni to „1917” Sama Mendesa, pokazywałby demokratyczne braterstwo – pisze Jakub Majmurek.
Rozdział „europejskiej Brytanii” wydaje się zamknięty. Co dalej? Czym będzie Zjednoczone Królestwo?
PO potrzebuje nowego pomysłu na siebie. Niestety w kampanii na nowego lidera PO opinia publiczna nie bardzo miała okazję usłyszeć, jaki miałby on być.
Jakub Majmurek podsumowuje rok 2019 w polskiej kulturze.
Klęska Corbyna jest klęską pewnego zyskującego w ostatnich latach popularność pomysłu na lewicowość. Wnioski z tej klęski powinna wyciągnąć także polska lewica.
O filmie „Nie ma nas w domu” Kena Loacha pisze Jakub Majmurek.
Jakub Majmurek: W sprawie Banasia trzeba żądać wyjaśnienia roli służb i nieustannie pytać, co wiedzieli Kamiński, Szydło, Morawiecki i Kaczyński.
Słuchając exposé szefa rządu, można było odnieść wrażenie, że Polska jest dla premiera chatą z kraja, której to, co dzieje się w świecie, zupełnie nie dotyczy. Komentarz Jakuba Majmurka.
Jak wszędzie w Polsce, także w warszawskiej kulturze instytucje buduje się na niskopłatnej pracy i wyzysku kobiet. Rozmowa ze współautorem raportu „Pełna kultura – puste konta”.
Komentarz Jakuba Majmurka.
„Mowa ptaków” Xawerego Żuławskiego, „Boże Ciało” Jana Komasy i „Supernova” Bartosza Kruhlika układają się w ciekawą opowieść o głęboko podzielonej Polsce, niezdolnej dojść do ładu z samą sobą.