Twój koszyk jest obecnie pusty!
🚅 Transport publiczny
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.
Na jakiej stacji wysiadła Paulina Matysiak?
Droga Pauliny Matysiak, od samotności w klubie Razem, przez polityczny romans z PiS , aż po konflikt i odrzucenie przez własne środowisko pokazuje, że lewica daje się ogrywać, a pogoń za „inną polityką” bez mapy może zaprowadzić do bardzo zaskakujących miejsc.
Dywersja w naszych głowach. Rosja testuje, a Polska daje się wkręcić
W poweekendowym przeglądzie prasy piszemy o rosyjskiej operacji na polskich torach, która błyskawicznie uruchomiła falę antyukraińskich narracji.
Pol(i)exit – zrozumiały błąd partii Razem?
Matysiak stała się infrastrukturalną twarzą Razem i wypracowała sobie medialną pozycję, zwłaszcza w Kanale Zero, który dzierży rząd dusz apolitycznych normików. Posiadanie kogoś takiego jest politycznym złotem, które Razem zamieniło w tombak.
„Własność państwowa = Włoszczowa”. Jak Polska liberalna stworzyła kurę znoszącą PiS-owi złote jajka
Po wrzawie wywołanej stworzeniem stacji pasażerskiej Włoszczowa Północ politycy PiS zobaczyli, że inwestycje kolejowe dla małych miast i obszarów wiejskich stanowią idealny pręt, którym można przejechać po klatce przeciwników politycznych.
Przyszłość się kurczy. Po 26 latach reforma administracyjna wymaga przeglądu
Struktury projektowane w latach 90. mogą być nieprzystosowane do współczesnych potrzeb choćby w zakresie codziennej mobilności czy opieki zdrowotnej, a to wymaga pewnego przeformułowania myślenia, może współpracy ponadgminnej.
Czy PKP może wygrać komuś wybory?
Odpowiada Karol Trammer, pasjonat i ekspert ds. kolei, redaktor naczelny pisma „Z biegiem szyn”, autor kultowej książki „Ostre cięcie”.
Lex Ostatnie Pokolenie kontra asfaltowe serca polskich polityków
Aktywiści Ostatniego Pokolenia i Lewica chcą, by opłata paliwowa poszła na kolej i autobusy, a pasażerowie dostali bilet za 50 zł. Niestety, to nie takie proste.
Troost: Jak szybka powinna być szybka kolej?
Istnieje rozwiązanie, w którym i wilk będzie syty, i owca pozostanie cała. To system, w którym będą funkcjonowały zarówno bardzo szybkie połączenia między metropoliami, jak i „tylko” szybkie, z polskimi pociągami jeżdżącymi z prędkością Pendolino.
Trammer: Rząd Tuska tnie program Kolej Plus po linii politycznej
Cięcia w Kolei Plus uderzają w miasta rządzone przez PiS – i wyglądają jak politycznie „wygodne” oszczędności przebrane za racjonalizację.
Jak politycy bawią się koleją [rozmowa]
Karol Trammer wskazuje, że zamiast igrzysk potrzebujemy dobrego rozkładu jazdy. I zapowiada swoją najnowszą książkę, „Przestawianie zwrotnicy”, która ukaże się w październiku 2025 roku nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.








