Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎨 Sztuki wizualne

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Po co artystom honoraria i ubezpieczenia? [rozmowa]

Bez wsparcia państwa sztukę będą robić głównie elity dla elit – mówi Mikołaj Iwański z Obywatelskiego Forum Sztuki Współczesnej.

ObserwujObserwujesz

Margerita Polowinko rysowała nawet na wojnie. Zginęła z bronią w ręku

Wojna wykuwa nas w surowym cierpieniu, które pozostawia nieusuwalne piętno, a które my przetwarzamy w pilną potrzebę mówienia i pamiętania.

Wystawa „Wybielanie” Rozmowa

Nie mieliśmy kolonii, a mimo to powielaliśmy kolonialny dyskurs

Rozmowa z Magdaleną Wróblewską i Witkiem Orskim, kuratorami wystawy „Wybielanie” w Muzeum Etnograficznym w Warszawie.

Padł kolejny rekord zakażeń wirusem kapitalizmu

Halo, sanepid? Proszę przyjechać do galerii sztuki!

ObserwujObserwujesz

Littell: Płynna pamięć [rozmowa]

Paulina Małochleb rozmawia z Jonathanem Littellem o jego najnowszej książce „Kłopotliwe miejsce”.

Żukowski: Przeciwieństwem feminizmu jest ignorancja

Jeszcze sto lat temu kobieta nie mogła być artystką, ale zaledwie „kobietą, która maluje”.

Pęknięcia, których nikt nie ma interesu zasypywać [o wystawie Tomáša Rafy]

Wystawa Tomáša Rafy, którą można zobaczyć w Zachęcie, opowiada o tym, jak głębokie jest pęknięcie polskiego społeczeństwa.

Tegoroczne Biennale w Wenecji oddało głos Innym. Polska bez konkurencji

Jednym z dominujących temat tegorocznego Biennale, obok dekolonizacji, tożsamości osób LGBT i katastrofy ekologicznej, był los migrantów.

Bij Maszę [o performansie Marii Anny Potockiej]

Mocą nadanego sobie wzajemnie autorytetu Robert Kuśmirowski i Masza Potocka raczyli przedstawić tę drugą jako ofiarę prześladowań, reprezentantkę grupy mniejszościowej, przez wieki narażonej na systemową, społeczną i symboliczną przemoc.

Betonowy kloc na placu Defilad to najlepsze, co spotkało Warszawę w ostatnich latach

Warszawski MSN nie próbował uczynić ze swej siedziby rewolucyjnego manifestu architektonicznego, lecz postawił biały kontener, w którym odwiedzający znajdą obiekty znacznie bardziej krzykliwe, zyskujące na wyrazistości w zestawieniu ze sterylnym tłem.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...