Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎨 Sztuki wizualne
Dodaj do obserwowanychObserwujeszNie mieliśmy kolonii, a mimo to powielaliśmy kolonialny dyskurs
Rozmowa z Magdaleną Wróblewską i Witkiem Orskim, kuratorami wystawy „Wybielanie” w Muzeum Etnograficznym w Warszawie.
Padł kolejny rekord zakażeń wirusem kapitalizmu
Halo, sanepid? Proszę przyjechać do galerii sztuki!
Littell: Płynna pamięć [rozmowa]
Paulina Małochleb rozmawia z Jonathanem Littellem o jego najnowszej książce „Kłopotliwe miejsce”.
Żukowski: Przeciwieństwem feminizmu jest ignorancja
Jeszcze sto lat temu kobieta nie mogła być artystką, ale zaledwie „kobietą, która maluje”.
Pęknięcia, których nikt nie ma interesu zasypywać [o wystawie Tomáša Rafy]
Wystawa Tomáša Rafy, którą można zobaczyć w Zachęcie, opowiada o tym, jak głębokie jest pęknięcie polskiego społeczeństwa.
Tegoroczne Biennale w Wenecji oddało głos Innym. Polska bez konkurencji
Jednym z dominujących temat tegorocznego Biennale, obok dekolonizacji, tożsamości osób LGBT i katastrofy ekologicznej, był los migrantów.
Bij Maszę [o performansie Marii Anny Potockiej]
Mocą nadanego sobie wzajemnie autorytetu Robert Kuśmirowski i Masza Potocka raczyli przedstawić tę drugą jako ofiarę prześladowań, reprezentantkę grupy mniejszościowej, przez wieki narażonej na systemową, społeczną i symboliczną przemoc.
Betonowy kloc na placu Defilad to najlepsze, co spotkało Warszawę w ostatnich latach
Warszawski MSN nie próbował uczynić ze swej siedziby rewolucyjnego manifestu architektonicznego, lecz postawił biały kontener, w którym odwiedzający znajdą obiekty znacznie bardziej krzykliwe, zyskujące na wyrazistości w zestawieniu ze sterylnym tłem.
Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Oli Skowrońskiej
Jak czytamy w uzasadnieniu, metodologiczne podejście projektu „Heda”, które łączy badania antropologiczne z narracją artystyczną, czyni go innowacyjnym i wielowarstwowym.
Ślady przedłużonej transformacji. W Krakowie otwarto wystawę prac Konrada Pustoły
Można się boczyć, że może Pustoła był fajnym kolegą ogarniętych w sztuce ludzi, ale artystą takim sobie – i dlatego nieznanym. Widzę to inaczej.







