Twój koszyk jest obecnie pusty!
🏢 Miasto
Dodaj do obserwowanychObserwujeszPrzestrzeń, która powinna należeć do ludzi, nie do kapitału.
Trwają prześladowania kierowców. Michał Pol o masakrze na Saskiej Kępie
Nawet deweloperzy wykazują więcej społecznego wyczucia niż nadwiślańskie towarzystwo miłośników smrodzenia z rur wydechowych.
Szok! Nie truje ludzi, nie blokuje ulic i jeszcze zarabia
Nowe przepisy wymuszają na belgijskich firmach wypłacanie dodatkowych pieniędzy za każdy kilometr, który pracownicy w drodze do pracy i z powrotem pokonają na rowerze.
Ikonowicz: Biznes nielegalnych eksmisji
Każdy, kto uważa, że wobec dłużników można stosować przemoc, jest barbarzyńcą.
Co musi mieć szkoła? Parking i szybki dojazd, oczywiście
Przed wejściem do każdej szkoły potrzeba sporo wolnej przestrzeni. Nie dla uczniów – dla samochodów.
Nie czekajcie na latające samochody. Postęp wygląda inaczej
Postęp nie musi oznaczać naporu nowych wynalazków. Dziś stosujemy raczej inne miary.
Czym hulajnogi zasłużyły sobie na nienawiść paryżan (i nie tylko)?
Hulajnogi elektryczne rozpleniły się w europejskich miastach, znajdując licznych użytkowników, ale i wielu wrogów. Ci ostatni zwyciężyli w Paryżu, gdzie w wyniku referendum, wolą blisko 90 proc. głosujących, ten środek transportu zostanie zakazany.
Sopot: kurort, uzdrowisko i miasto występku [rozmowa]
Sopot to miasto o wielu twarzach i wielu tożsamościach. O to, jak dziś funkcjonuje poniemieckie miasto w polskich dekoracjach, Stasia Budzisz pyta Tomasza Słomczyńskiego, autora „Sopotów”.
Autoholizm – uzależnienie, które zabija [rozmowa z Martą Żakowską]
Decydenci teraźniejsi i ludzie budujący wolną Polskę stawiają i postawili na rozwój systemu transportu prywatnego, samochodowego, bo samochód od dekad jest i był obiektem marzeń, fascynacji, symbolem postępu i modernizacji, wolności.
Dlaczego prawica nienawidzi termomodernizacji?
Przed Polską wielkie zadanie do wykonania, bo stan energetyczny naszych budynków jest naprawdę fatalny. Plan jego naprawy stał się jednak źródłem niepokoju dla prawicy.
Strefy czystego transportu – nowy obiekt nienawiści samochodziarzy
Osoby mniej majętne mogą traktować SCT jak celowe uderzenie w ich interesy, szczególnie jeśli nasłuchają się lub naczytają prawicowych manipulatorów. Nie chodzi jednak o rugowanie mniej zamożnych z przestrzeni publicznej, lecz o stan zdrowia całej wspólnoty lokalnej.







