Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Recenzja

Męczeństwo czyni wolnym

Dziesiąta z kolei produkcja o Kolbem odpowiada na turbopatriotyczne marzenia o „filmie o obozach, gdzie bohaterem nie jest biedny Żyd”.

„Triumf serca” reżyseria: Anthony D'Ambrosio

Chciałbym, żeby horror w Polsce stał się czymś naturalnym [rozmowa z Bartoszem M. Kowalskim]

Gdy wyszedł pierwszy zwiastun „W lesie dziś nie zaśnie nikt”, znajomy dziennikarz napisał mi: „Stary, po «Placu zabaw» kręcisz slasher z Wieniawą? Pojebało cię?”

ObserwujObserwujesz
Recenzja

To nie jest ptak

„Bird” dowodzi, że połączenie poetyk kina społecznego i familijnego zwykle odbywa się kosztem pierwszej z nich.

„Bird” reżyseria: Andrea Arnold
Rozmowa

Właściciele wypożyczalni kaset wideo byli kaowcami ery transformacji

Rozmowa z autorem książki „Elektroniczny bandyta. Rynek wideo w Polsce okresu transformacji”.

Bazylewicz: Tak, w Ameryce wojsko cenzuruje filmy

Kto chciałby iść do kina na jawną propagandówkę amerykańskiej armii? A jednak chodzimy i nawet nam się podoba.

Superman między Gazą a Ukrainą

Produkcja Gunna pokazuje nie tyle, że nawet Hollywood straciło sympatię do Izraela Netanjahu, co że straciła ją istotna część hollywoodzkiej publiczności.

ObserwujObserwujesz

Najder: Dobra pani na Pradze-Południe [o serialu „Aniela”]

Aniela zstępuje z elitarnych sfer na warszawską Pragę, żeby wyzwolić tutejszych dzikich od nich samych i wszechobecnej patologii.

ObserwujObserwujesz

Żabiara kontra korporacyjni Goliaci [rozmowa]

Życie pisze najlepsze scenariusze. Tyle że potem kradną je twórcy seriali. Paulina Januszewska rozmawia o serialu „Aniela” z Violą Kowalską, twórczynią konta frogszoposting, znaną jako żabiara.

ObserwujObserwujesz

Brytania na grząskim gruncie [o serialu „Shifty” Adama Curtisa]

Rewolucja przemysłowa stworzyła społeczny grunt, na którym opierała się znana nam demokracja. Ten grunt osuwa się nam spod nóg od końca lat 70., a kolejne próby sterowania tym procesem przez polityków czynią go jeszcze mniej stabilnym.

ObserwujObserwujesz

„Eternauta” to dystopia o najeźdźcach z kosmosu. Bo kto inny mógłby tak zabijać ludzi?

Wszechobecnym rekwizytem w serialu S-F „Eternauta” są maski gazowe. Dziś noszą je w Argentynie demonstranci, gdy policja prawicowego radykała używa gazu łzawiącego.

Wczytywanie...