Mogę cię zniszczyć recenzja

W szarej strefie przemocy seksualnej [o serialu „Mogę cię zniszczyć”]

„Na świecie głodują dzieci, w Syrii toczy się wojna, nie każdy ma smartfona” – powtarza Arabella, żeby przekonać samą siebie, że są rzeczy gorsze niż to, że została zgwałcona.Anna Piekutowska

Niech pierwszy rzuci kamieniem, czyli papież strongman przed Muzeum Narodowym w Warszawie

Kiedy ktoś mówi, że polska sztuka nie jest oryginalna, pokażcie mu te memy z pomnikami papieża Polaka.red.
Fot. Wydawnictwo Literackie, Medicine. Edycja KP.

Dorota Masłowska maluje płot

Nie dziwię się, że swój los akwizytorki Masłowska opisuje w tonie doprawionego humorem i autoironią, ale jednak użalania się nad sobą.
25 lat niewinności recenzja

W kleszczach (nie)sprawiedliwości

Można powiedzieć, że największą „winą” Tomasza Komendy było urodzenie się w niewłaściwej klasie społecznej. Jakub Majmurek ogląda „25 lat niewinności”.

Janusz w krainie Rudnickiego

Henryk Bereza zapowiadał tuż przed śmiercią, że z pozornie wulgarnej materii tej prozy wyłoni się zaskakująca świeżością wartość.

Dunin: Cudze blizny

Może cudze blizny nigdy nie będą tak autentyczne jak własne, ale prawie siedemdziesiąt lat po wojnie już mało kogo stać na własne.

Bauman, Obirek: Politeizm i polifonia

Politeizm to współistnienie różnych sposobów bycia człowiekiem. Monoteizm – ich wojna na wyniszczenie.

Ucząc się od Las Vegas w Warszawie

Polskiej architekturze nie grozi nawrót postmodernistycznego dyletantyzmu, ale czy jest w stanie znaleźć formułę na odświeżenie architektury modernistycznej?

Chrześcijanie wierzą w Boga, ja wierzę w Anę

Nigdy nie jesteś wystarczająco chuda – to jedna z zasad Pro-Any, społeczności, którą badała hiszpańska fotografka Laia Abril.

Dunin: Te okropne nagrody

Przemysł nagród literackich kreuje mody i gusty, a z pisarzy może zrobić modnych celebrytów. Ale to nie wszystko.