Emily w Paryżu Netflix

„Emily w Paryżu” wkurza, ale i tak oglądamy

Nawet jak na kino eskapistyczne, które widzowie serwują sobie świadomie i na własne życzenie, „Emily w Paryżu” zbyt daleko rozmija się z rzeczywistością. Co tu nie wyszło?

Cała Polska tnie

Fragment książki „Betonoza. Jak się niszczy polskie miasta”, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.Jan Mencwel

Szumowska: Znam ludzi, którzy chcą odgrodzić się od reszty społeczeństwa, mieć swoje szkoły, swoje jedzenie, swój świat

O filmie „Śniegu już nigdy nie będzie” i pracy reżyserskiej za granicą rozmawiamy z Małgorzatą Szumowską.

Jest pandemia i nagle żyjemy wszyscy w tym samym świecie [rozmowa Sierakowskiego z Krastewem]

O paradoksach pandemii opowiada Iwan Krastew, autor książki „Nadeszło jutro. Jak pandemia zmienia Europę”.

Prześniona emancypacja górnośląskich kobiet

Ten wątek, jak większość związanych z kobietami, słabo wybrzmiewa na lekcjach historii.

Lipski: Obrona socjalizmu (czyli Anty-Kisiel)

Po latach zupełnego wyjęcia polityki spod kryteriów moralnych czekają nas być może lata analogicznego zupełnego wyjęcia ekonomiki spod tychże kryteriów.

Dobrowolski: Podróż magiczna

Wciąż trzymał w ręce cukierek z literą C. I co też mogła ona oznaczać? Czyżby, najbanalniej, było to „C” jak cukierek? Czy może jakieś inne, mniej oczywiste „C”?

Czerkawski: Konstruktywna Avvantura

Za granicą „Płynące wieżowce” mogą nareszcie uwolnić się od publicystycznej łatki „pierwszego polskiego filmu LGBT”. Relacja z Festiwalu Filmowego w Zadarze.

Nijakowski: Rozkosz zemsty

Wolę zemsty na Niemcach możemy odnaleźć nie tylko w relacjach świadków czy badaniach historyków, lecz także w oficjalnych dokumentach.

Marzec: Nieparzyste niebo

Chyba jednak bez sensu jeździć do Chełmna i fotografować gwiazdy, tam jest tylko pustka, pustka w miejscu nieparzystym, tam tylko umierali, szybko, bez gwiazd.