Z władzą i Wajdą, młodym reżyserem, prowadzi dwie różne gry, w obu chodzi o kino

Fragment książki Michała Danielewicza „Ford. Reżyser”, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej. Dziś w Warszawie spotkanie z autorem. Michał Danielewicz

Ocieplanie Schetyny

Czy Schetyna ma jakieś poglądy? Wizje przyszłości? Jakie są horyzonty jego politycznej wyobraźni?
krytyka-polityczna-47

Surowiec: Trzeba zaakceptować chorobę alkoholową taką, jaka ona jest

Bez wątpienia fioletowo-różowa trucizna stała się symbolem tych, których nikt nie stara się zrozumieć. Łukasz Surowiec
przychodnia-filip-chrobak

Ja mam fach w rękach, ja bym diabła zespawał [rozmowa]

Ja się tam nigdy nie spotkałem, żeby mi ktoś ubliżył, a tu już się tysiące razy spotkałem, że ktoś do mnie mówi: „Ty menelu”. W Niemczech? Nigdy. Null. Zero. Fragment 47. numeru „Krytyki Politycznej”.Jan Frydrych
joanna-jedrusik

Tinder pozwala przełamać społecznościowe bańki i podziały klasowe

Ale co innego uprawiać seks czy chodzić do kina z kimś z innej klasy społecznej, a co innego wybrać taką osobę jako partnera życiowego. Rozmowa z Joanną Jędrusik, autorką książki „50 twarzy Tindera”.

Polak na Wyspach

O rezultatach współpracy Ewy Winnickiej z Chrisem Niedenthalem, czyli wystawie „Londyńczycy” w warszawskiej Galerii Kordegarda pisze Marta Górnicka.

Dzieła Korczaka (nie)dostępne

Od 6 grudnia kilkadziesiąt utworów Korczaka można czytać bezpłatnie w internecie. Czy można to uznać za sukces w walce o przeniesienie jego dzieł do domeny publicznej?

Bożek: Muzyka z Excela

Są kasa, seks i narkotyki, ale w sumie radości tyle, co u dentysty. Wszystko jakby wymuszone i odegrane. Skąd więc zawrotna popularność tego typu produkcji?

Pawłowski: Awangarda w gminie

Projekt „Wielkopolska: Rewolucje” to jedno z najlepszych przedsięwzięć kultury partycypacyjnej, jakie pojawiły się w Polsce w ostatnich latach.

Problemy władzy i sztuki

Wystawa Artura Żmijewskiego w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski to pierwsza prezentacja jego prac po zakończeniu ważnego kuratorskiego projektu, jakim było 7. Biennale Sztuki Współczesnej.

Dunin: Docyckać się do nieba

Stosunek autora do zaświatów wydaje się ironiczny: listek figowy to fason stringów, gotowanie w smole zastępują kąpiele błotne. A współczesne piekło to przede wszystkim nuda.

Przeżyć i wiedzieć wszystko

Sontag brakuje luzu, a jej zachłanne czytanie ma w sobie więcej z kucia niż z fascynacji. Konflikt między rozumem i pasją będzie ją prześladował już do końca.