Sztuka stała się strefą azylu w czasach, kiedy nagle wyczerpały się możliwości polityczne.

Sztuka stała się strefą azylu w czasach, kiedy nagle wyczerpały się możliwości polityczne.
Dzieci są ukrywane przed społeczeństwem, bo społeczeństwo tego oczekuje – mówi Marta Abramowicz, autorka książki „Dzieci księży. Nasza wspólna tajemnica”.
Jak krzyż stał się przedmiotem jednej z najgorętszych debat politycznych w historii Urugwaju?
Olga Wróbel rozmawia z Clémentine Beauvais, autorką książki „Pasztety, do boju”!
Dyskusje wokół „Sapkowski case” dotyczą wszystkiego, tylko nie samej zasady – godzimy się na ogromne różnice dochodów, pod warunkiem, że ktoś udowodni, że mu się należy. A może się nie należy?
Jakoś musimy wyżywić rosnącą populację świata i dieta roślinna jest tutaj najbardziej oczywistym i najłatwiejszym rozwiązaniem – mówi Jaś Kapela w rozmowie z Dariuszem Gzyrą.
Ziemia, która nie nadawała się już do prywatyzacji, nie nadawała się – jak wówczas myślano – do niczego. Ale wtedy przyszli artyści.
Znakiem końca epoki jest śmierć Davida Bowie. Może to nie jest tylko koniec pewnej epoki, a koniec świata, który znamy? Kinga Dunin czyta trylogię Virginie Despentes „Vernon Subutex”.
Tak jak „Darkroomy” Konrada Pustoły, Keymo prowokuje, do dyskusji i do zmiany przyzwyczajeń.
O rosyjskiej kontrkulturze opowiada Konstanty Usenko, autor książki „Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji 100 lat po rewolucji”.
Feministkę i odkrywczynię czy obiekt seksualny i neokolonizatorkę?
Rozmach do ciosu Smarzowski wziął z tzw. grzechów ogólnych kościoła, ostrze – z najcięższego.