Genialna poetka, modernizm, secesja, sanacja. Dekadencka Warszawa, namiętność, obłęd. Marta Konarzewska w rozmowie z Krzysztofem Tomasikiem opowiada o scenariuszu filmu „Włast”.
![Marta Konarzewska. Fot. Agata Kubis](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2018/06/marta-konarzewska-fot-agata-kubis-840x440.jpg)
Genialna poetka, modernizm, secesja, sanacja. Dekadencka Warszawa, namiętność, obłęd. Marta Konarzewska w rozmowie z Krzysztofem Tomasikiem opowiada o scenariuszu filmu „Włast”.
Porządny teatr obyczajowy to nie lada rzecz, ale od nazwiska „Warlikowski” oczekiwałabym czegoś więcej. No to dostałam, choć tak jakby nie do końca.
W grze Detroit: Become Human człowiekopodobne maszyny buntują się przeciwko tyranii ludzkości.
Jak amerykańska fascynacja bronią ewoluuje w czasach regualrnych masakr z użyciem karabinów?
Wolny rynek jako współczesne niewolnictwo? Dokładnie tak. Emilia Konwerska o serialu „Atlanta”.
Przyroda nie jest świętością, to czemu miałby nią być ludzki genom?
Większość z nas nie przyjmuje do wiadomości tego, że ktoś, kto jest dobrym studentem i świetnym sportowcem, może być również seryjnym gwałcicielem.
Fragment thrillera obyczajowego Artura Nowaka „Kroniki opętanej”. Wstrząsająca historia, pokazująca, co nam grozi w świecie, którym rządzą kapłani.
Pokazywana w warszawskim MSN do niedzieli wystawa „Czym jest oświecenie?” podejmuje bardzo ciekawą próbę obrony etosu i sensu oświecenia w wieku XXI.
Możecie uwierzyć mi na słowo i zaryzykować 99 PLN, żeby dowiedzieć się, czemu „Pantera” Brechta Evensa nie jest książką dla dzieci, ale naprawdę warto ją mieć. Albo czytać dalej.
Od kilku lat czytamy publicznie scenariusze, które powstają na kanwie książek napisanych przez kobiety i dotyczą ważnych dla kobiet kwestii.
„Kroniki opętanej” Artura Nowaka, „Dziękuję za świńskie oczy” Dariusza Gzyry, poprawione i poszerzone wydanie „Gejerelu” Krzysztofa Tomasika.