Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Run through the moss on high heels. Od Kate Bush do Florence Welch

Seminarium „Kobiecość w muzyce: strategie i taktyki wizerunkowe”. Prowadzenie: Klaudia Rachubińska. 9 stycznia, środa, godz. 19.00.

Uniwersytet Krytyczny | Kobiecość w muzyce: strategie i taktyki wizerunkowe | Run through the moss on high heels. Od Kate Bush do Florence Welch

Prowadzenie: Klaudia Rachubińska  

stycznia, środa, godz. 19.00, Krytyka Polityczna, ul. Foksal 16, II p., Warszawa 

Najbliższe spotkanie poświęcimy możliwościom i zagrożeniom esencjalizmu w myśleniu o kobiecości i szerzej, płciowości. Jako że towarzyszące nam podczas wykładu artystki – Kate Bush, Tori Amos i Florence Welch – znane są z bogatych i interesujących wideografii, spróbujemy szczególnie starannie przyjrzeć się ich wizerunkom w teledyskach. Poza tym będzie sporo tańca współczesnego, feminizmu drugiej fali i rozważań dotyczących tego, co to znaczy być kobietą przy pianinie.

Cykl spotkań „Muzyka i wizualność w czasach popkultury”, w ramach Uniwersytetu Krytycznego, dotyczy wizualnej sfery oplatającej muzykę popularną. W kolejnej odsłonie cyklu, „Kobiecość w muzyce: strategie i taktyki wizerunkowe”, zajmujemy się przemianami wizerunków artystek od lat 70-tych, kiedy to wraz z druga falą feminizmu nastąpiło upodmiotowienie kobiet w muzyce popularnej, do współczesnych, coraz bardziej pluralistycznych wizji kobiecości. Podczas kolejnych spotkań analizować będziemy różne strategie wizerunkowe przyjmowane przez poszczególne artystki oraz taktyki interpretacyjne odbiorców. W związku ze specyfiką poruszanej tematyki, oraz faktem, że spotkania wpisują się w szerszy projekt badawczy dotyczący kobiecych wizerunków w kulturze i sztuce, nie będą one miały charakteru klasycznych wykładów, ale będą przestrzenią swobodnej wymiany myśli.

Kolejne spotkanie cyklu 30 stycznia, środa, godz. 19.00.

Projekt „Uniwersytet Krytyczny 2011-2013” realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków m.st. Warszawy.

UM
 

Komentarze

Krytyka potrzebuje Twojego głosu. Dołącz do dyskusji. Komentarze mogą być moderowane.

Zaloguj się, aby skomentować
0 komentarzy
Komentarze w treści
Zobacz wszystkie