Liczba godzin fizyki nic nie znaczy, dopóki młodzież szkolna żyje w lęku i traumie.
Nie dopuszczam myśli, że panika jest jedyną rzeczą, która nam zostaje
Nie ma sensu szukać jednej idei, która rozwiąże wszystkie problemy, musimy szukać sposobów, żeby budować zasoby na dłuższy czas.
Zaród: Lewica w robocie, narodowcy w mediach
Jeśli lewica jest tylko na fejsie, to kto od czterech lat organizuje obchody Rewolucji 1905 roku?
Plan wart jest mszy?
Plan Morawieckiego oparty jest na trafnej diagnozie gospodarki i dużo mniej wnikliwej analizie społeczeństwa.
Zaród: Bohaterowie umierają
„This War of Mine” pokazuje wojnę jako koszmar zwykłych ludzi, nie wymachiwanie karabinem. To znak ważnej zmiany.
Zaród: Niepotrzebne przeznaczenie
Być może gdybym oglądał „Interstellar” jako nastoletni fizyk z lat dziewięćdziesiątych, dałbym się uwieść. Ale ani tamten dzieciak, ani SF nie stało w miejscu.
Zaród: Słoneczna loteria
Energetyka to jedna z tych dziedzin, w której badania naukowe odgrywają największą rolę. Zwłaszcza w obliczu zmian klimatycznych.
Zaród: Indie i kult nauki
Indie są jedynym krajem na świecie, gdzie programy rządowe uwzględniają traktaty filozoficzne przy planowaniu rozwoju przemysłu lotniczego.
Zaród: Kościół, kultura, nokaut
Otwartość polskiego katolicyzmu najlepiej wyraża się w metaforze skarbonki bez dna. Zasilanej przez państwo.
Zaród: Pułapki potencjału
Problemów w polskiej nauce jest dużo więcej niż możliwości politycznych i finansowych. Co mogłaby zrobić prof. Lena Kolarska-Bobińska?
Zaród: Goniąc rewolucję
Rozwój technologii internetowych zmienił otoczenie społeczne i gospodarcze uczelni wyższych – pisze Marcin Zaród w serwisie www.obywatelenauki.pl
Zaród: Liczby urojone
Jeśli chcemy opisać szkolną rzeczywistość kilku milionów osób, statystyka jest niezbędna. Ale nigdy nie odda całej prawdy o edukacji.