Twój koszyk jest obecnie pusty!
🚅 Transport publiczny
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.
Łódź idzie na rekord. Tak drogich biletów komunikacji miejskiej nie ma w żadnym innym mieście
Hanna Gill-Piątek z Polski 2050, Cezary Grabarczyk z KO i Tomasz Trela z Nowej Lewicy komentują ceny biletów łódzkiej komunikacji publicznej.
Hiszpania wprowadza pociągi za friko, zapłacą banki i firmy energetyczne
Bezpłatne bilety zostaną sfinansowane z nowego podatku od nadzwyczajnych dochodów banków i firm, które skorzystały na rekordowych cenach energii.
Pociągiem za darmochę do nowego mieszkania
„Ten rząd nie pozwoli, by cierpienie ludzi dawało korzyści nielicznym” − mówił w parlamencie premier Hiszpanii Pedro Sanchez.
„Sfinansowaliśmy wam tory i nawet perony, ale jak pociągi nie jeżdżą, to już nie nasz problem”
Rozmowa z Jonem Worthem, blogerem, który prowadzi kampanię na temat zwiększenia liczby przewozów nocnych pociągów w Europie.
Dzięki CPK kolej dużych prędkości zawita pod strzechy. Czy to konieczne?
Niewielkie miasteczka lub wsie nie potrzebują TGV przejeżdżającego im pod oknem, tylko szynobusa dojeżdżającego do siedziby powiatu.
Popełnił błąd, bo pociąg pojechał po niewłaściwym torze, ale nie wiemy, jaki to był błąd
Rozmowa z Bartoszem Jakubowskim, autorem książki „Zderzenie czołowe. Historia katastrofy pod Szczekocinami”.
Solidarnie przeciw lotnisku „Solidarność”
Gdy rozmawiamy na kilka dni przed protestem przeciwko budowie CPK, Magda podkreśla jego pokojowy charakter. „Pokażemy, że nie jesteśmy zadymiarzami. Jesteśmy takimi samymi ludźmi jak oni i walczymy o nasze domy”.
Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Polsce to kwestia decyzji
Stać nas na wydawanie tych 5 mld zł co roku na dofinansowywanie przewozów w powiatach, nawet jeśli większość z nich byłaby całkowicie nierentowna. Nie stać nas za to na utrzymywanie komunikacyjnej mizerii na olbrzymich połaciach kraju.
7 reform z KPO, dzięki którym Polska będzie troszkę lepsza
Polacy na KPO trochę postękają, ale złość na uległych wobec Brukseli kaczystów może zmaleć, gdy okaże się, że „zielony komunizm” jednak nie jest taki najgorszy.
Unia chce nam opodatkować auta. Nareszcie!
Jeśli dzięki Krajowemu Planowi Odbudowy toksyczność polskiego transportu samochodowego chociaż trochę spadnie, to nawet bez tej góry pieniędzy warto będzie ten plan wprowadzić.




