Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🚅 Transport publiczny

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Kolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.

Ceny biletów kolejowych wzrosną, bo nie zmieniły się od 10 lat? Dla pasażerów to zaskoczenie

Bardziej niż o zapowiadanych podwyżkach Ministerstwo Infrastruktury powinno myśleć o wprowadzeniu biletów miesięcznych, które byłyby uznawane zarówno przez PKP Intercity, jak i przez przewoźników regionalnych.

ObserwujObserwujesz

Spada znaczy rośnie. Jak władze Zielonki próbują zadowolić dewelopera

Aktualnie w obrębie miasta znajduje się około 4 tysięcy budynków. Czy dodanie do tej liczby 4 tysięcy mieszkań to dobry pomysł?

Trammer: Zmienne koleje Szymona Hołowni

Po tym, jak Polska 2050 weszła do koalicji rządowej, Hołownia zaczął zmieniać zdanie w kwestii CPK.

ObserwujObserwujesz

Zarządzanie percepcją, czyli licencja na klimatyczną ściemę

Z półtora tysiąca proklimatycznych rozwiązań politycznych jedynie 63 przynosi istotne korzyści. Czy politycy promują akurat te? Gdzie tam!

Po co chodzić do szkoły, skoro nikt tak naprawdę nie wierzy w naukę?

Decydenci, korporacje i bogate elity za nic mają raporty IPCC, które mówią jasno, że czas skończyć nie tylko z węglem, ale i samochodozą. A my dalej wmawiamy dzieciom, podwożąc je autami do szkół, by ceniły potęgę nauki i rozumu.

ObserwujObserwujesz

Ostatnie Pokolenie: To, co robimy, jest demokratyczną polityką [rozmowa]

Najwięcej ludzi dołącza wtedy, gdy wzbudzamy największy sprzeciw – mówi Andrzej Jurowski z Ostatniego Pokolenia.

Państwo dorzuci się do roweru dla wszystkich? Dla mnie super, ale…

Jeśli państwo chce dopłacać do „rowerów cargo”, to niech jednocześnie przykręci śrubę firmom zatrudniającym kurierów i kurierki na śmieciowych warunkach.

ObserwujObserwujesz

CPK w wykonaniu KO. Jednak będzie, ale mniej i wolniej

Jeszcze niedawno był to „chory pomysł PiS-u” na „lotnisko w szczerym polu”. Jednak w ubiegłym tygodniu Donald Tusk zapowiedział, że projekt CPK będzie kontynuowany, choć w okrojonej wersji.

ObserwujObserwujesz

Troska o planetę czy malowanie trawy na zielono? Futbol wciąż siedzi okrakiem na płocie

Szacuje się, że przemysł piłkarski generuje rocznie ponad 30 milionów ton dwutlenku węgla – tyle, ile Dania. Niemcy, gospodarze Euro 2024, uczą się błędach innych, ale czy ambitne zapowiedzi dekarbonizacji turnieju obalą argumenty malkontentów?

Elektryki pomogą w dekarbonizacji? Na pewno nie w Polsce

Naszym celem powinno być przede wszystkim zwiększanie udziału transportu pasażerskiego, a nie promowanie pojazdów osobowych, nawet jeśli jeżdżą na prąd.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...