Twój koszyk jest obecnie pusty!
🚅 Transport publiczny
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKolej zamiast asfaltu – o sensownej polityce transportowej.
Ceny biletów kolejowych wzrosną, bo nie zmieniły się od 10 lat? Dla pasażerów to zaskoczenie
Bardziej niż o zapowiadanych podwyżkach Ministerstwo Infrastruktury powinno myśleć o wprowadzeniu biletów miesięcznych, które byłyby uznawane zarówno przez PKP Intercity, jak i przez przewoźników regionalnych.
Spada znaczy rośnie. Jak władze Zielonki próbują zadowolić dewelopera
Aktualnie w obrębie miasta znajduje się około 4 tysięcy budynków. Czy dodanie do tej liczby 4 tysięcy mieszkań to dobry pomysł?
Trammer: Zmienne koleje Szymona Hołowni
Po tym, jak Polska 2050 weszła do koalicji rządowej, Hołownia zaczął zmieniać zdanie w kwestii CPK.
Zarządzanie percepcją, czyli licencja na klimatyczną ściemę
Z półtora tysiąca proklimatycznych rozwiązań politycznych jedynie 63 przynosi istotne korzyści. Czy politycy promują akurat te? Gdzie tam!
Po co chodzić do szkoły, skoro nikt tak naprawdę nie wierzy w naukę?
Decydenci, korporacje i bogate elity za nic mają raporty IPCC, które mówią jasno, że czas skończyć nie tylko z węglem, ale i samochodozą. A my dalej wmawiamy dzieciom, podwożąc je autami do szkół, by ceniły potęgę nauki i rozumu.
Ostatnie Pokolenie: To, co robimy, jest demokratyczną polityką [rozmowa]
Najwięcej ludzi dołącza wtedy, gdy wzbudzamy największy sprzeciw – mówi Andrzej Jurowski z Ostatniego Pokolenia.
Państwo dorzuci się do roweru dla wszystkich? Dla mnie super, ale…
Jeśli państwo chce dopłacać do „rowerów cargo”, to niech jednocześnie przykręci śrubę firmom zatrudniającym kurierów i kurierki na śmieciowych warunkach.
CPK w wykonaniu KO. Jednak będzie, ale mniej i wolniej
Jeszcze niedawno był to „chory pomysł PiS-u” na „lotnisko w szczerym polu”. Jednak w ubiegłym tygodniu Donald Tusk zapowiedział, że projekt CPK będzie kontynuowany, choć w okrojonej wersji.
Troska o planetę czy malowanie trawy na zielono? Futbol wciąż siedzi okrakiem na płocie
Szacuje się, że przemysł piłkarski generuje rocznie ponad 30 milionów ton dwutlenku węgla – tyle, ile Dania. Niemcy, gospodarze Euro 2024, uczą się błędach innych, ale czy ambitne zapowiedzi dekarbonizacji turnieju obalą argumenty malkontentów?
Elektryki pomogą w dekarbonizacji? Na pewno nie w Polsce
Naszym celem powinno być przede wszystkim zwiększanie udziału transportu pasażerskiego, a nie promowanie pojazdów osobowych, nawet jeśli jeżdżą na prąd.







