Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Czy warto rozumować liczydłem? [Polemika]
Dyrektor Festiwalu w Gdyni odpowiada na zarzuty o brak kobiet w programie tegorocznego festiwalu.
3/45 do Gdyni
Kobiety w kinie odnoszą albo sukcesy, albo porażki. Nie ma miejsca na średnie kino kobiet.
Demokratyczny savoir vivre a „Projekt Lady”
Czy robiąc pogardliwe i przerażone miny na widok zbliżających się do pałacu dziewczyn zachowały się jak damy?
Nie chcemy oglądać świata, jaki pokazujecie [Dymek o Mirzoeffie]
Największa zmiana polityczna w XXI wieku dotyczyła sposobu, w jaki widzimy świat.
„Projekt Lady”, czyli gdzie są twoje perły?
Dworska etykieta i mundurek to dziś raczej kabaret niż droga do lepszego poruszania się po współczesnym świecie.
O czym milczy od kwietnia PJ Harvey?
Po PJ widać, że wie, kiedy decyduje się na odważny gest.
Na wakacje: rozrywkowo albo wzniośle
Jaume Cabré „Cień eunucha”, Margaret Atwood „Serce umiera ostatnie”, Virginie Despentes „Vernon Subutex”, Karen Joy Fowler „Nie posiadamy się ze szczęścia”.
Takie rzeczy to tylko w Jedynce
„W Jezioranach” nie eksponuje się już korzyści płynących z UE, za to Jabłońscy i Pawlacze maniacko grają w Loterię Paragonową.
Kosmos, czyli ostatnie spojrzenie w XX wiek
„Kosmos” bardzo wyraźnie kręcony jest jako pożegnanie. Nie tylko z kinem, ale także z wiekiem XX – z jego sztuką i intelektualną formacją, która ukształtowała reżysera.
Żyd, Polak, Haitańczyk i kat
Dawid Grosman „Wchodzi koń do baru”, Lyonel Trouillot „Niedziela, 4 stycznia”, Tomasz Jastrun „Osobisty przewodnik po depresji”, Tomasz Kowalski „Mędrzec kaźni”.





