O polskiej fantomowej klasie średniej mówi Magda Szcześniak.

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
O polskiej fantomowej klasie średniej mówi Magda Szcześniak.
Stygmat odmienności dotyka także matkę dziecka z zespołem Downa – skoro urodziła „coś takiego”, to znaczy, że ponosi za to winę.
Wygodniej połączyć dwa teatry, niż zastanowić się, co byłoby lepsze dla mieszkańców.
Słyszymy dziś tylko o bohaterach i zdrajcach.
„Czerwony pająk” to najlepszy na razie polski debiut na czeskim festiwalu. A jest ich sporo.
Za sprawą wojny z Rosją te pytania znowu stały się aktualne w naszym regionie.
Największym błędem jest założenie, że odbiorca sztuki jest ograniczony.
Kinga Dunin o książkach na wakacje.
Na Haiti jest wioska, której czarni mieszkańcy nazywają się Polakami.
Co takiego dzieje się pomiędzy szkołą filmową a debiutem, że kobiety znikają z polskiej branży filmowej?
Dziś mija 50. rocznica śmierci pisarza Wilhelma Macha, jednego z bohaterów poszerzonych „Homobiografii”.
Nie trzeba być „gorliwym katem Hitlera”, żeby dokonywać zbrodni.