Idę w środku tego wielkiego tłumu w smrodzie czerwonych rac, w sypiącym się z nich popiele, boleśnie wpadającym w oczy. Nie mam na ramieniu żadnej opaski. Mam za to transparent.
Świat kobiet i bez kobiet
Kinga Dunin czyta „Nieczułość” Martyny Bundy, „Duchy Jeremiego” Roberta Rienta, drugi tom „Dzikusów” Sabriego Louataha i „Śpiące królewny” Stephena i Owena Kingów.
O co chodzi z tymi narodami?
O hrabiach w zamkach i na blokowiskach, przemytnikach, Cyganach i kobietach, co zawsze mają najgorzej – czyli Europa Środkowa nie tylko z żabiej perspektywy. O książce Ludwiki Włodek pisze Michał Sutowski.
Kultura nas wyleczy
Uczestnictwo w kulturze i rozwijanie kreatywności kontra robotyzacja pracy.
Hańba: Nacjonalizm czy neofaszyzm nagle nie zniknie
Dziś już dzieciom zaszczepia się idee narodowe. Nawet jeśli ONR zostanie ,,wyklęty’’, to ziarno zostało zasiane.
„Pawlenski. Nagie życie”
Film Darii Chrenowej to portret artysty i akcjonisty, który szokuje rosyjskich obywateli i rosyjskie władze.
Fabryka Sensów Osobistych przywraca społeczną historię FSO
Sentyment za fabryką, poczuciem dumy i trauma transformacji. O historii mówionej FSO.
Kaczyński w Poznaniu
Najbardziej podniecająca jest prawica! Obleśny biskup to jest temat, działacz broniący lokatorów to nuda. Kinga Dunin ogląda „K.” Strzępki/Demirskiego i czyta „Poznań” Kąckiego.
Szklany sufit dla sztuki spoza instytucji
Nie jesteśmy hobbystami, tylko artystami i producentami od lat tworzącymi niepubliczną instytucję kultury. Rozmowa z Grzegorzem Laszukiem i Aliną Gałązką z Komuny// Warszawa.
Pod czerwonym znakiem. Kazimierz Pużak wobec rewolucji rosyjskiej
Czy faktycznie Pużaka bardziej niż rewolucja w Rosji interesowała niepodległość Polski?
No women, no men, no cry
Niezaprzeczalnie istnieją między nami różnice w budowie ciała, różnice genetyczne i hormonalne, ale jesteśmy przede wszystkim osobami.
Świt nowej Polski
Zbiór dzienników młodych ludzi z lat 1945–1949 przyda się jako remedium na demonizację okresu tużpowojennego.