Rebecca Black i odwrócenie wektora w myśleniu o cringe’u

Pod wpływem Charli XCX czy SOPHIE tworzone przez Black piosenki – mimo niedającej się nie zauważyć odtwórczości – na przestrzeni lat zaczęły stopniowo tracić kontury teen popu, a nabierać charakteru.Adela Kiszka

Dawid Krawczyk i Kate Brown, fot. Jakub Szafrański

Czarnobyl? Amerykanie nie są lepsi

Podobna tragedia może się wydarzyć w dzisiejszych Stanach, bo administracja Trumpa tak jak ZSRR budowana jest na kłamstwach, które prezydent powtarza dzień w dzień.

Unsound: solidarni w rejwie

Festiwal nie zmieni świata, ale może być schronieniem przed jego niebezpieczeństwami. Rozmowa z twórcami festiwalu Unsound.


Konrad Wojnowski

Uważaj, gdzie jedziesz na wakacje

Czytamy o wakacjach roku 1939 i myślimy o nazizmie. A dziś gdzie wy pojedziecie na wakacje? Może Emiraty Arabskie? Albo Arabia Saudyjska?

Zostaw Nolę w spokoju, Spike

Po co Spike Lee opowiada tę samą historię, dzięki której dekady temu zyskał popularność?

Anna Piekutowska
Zuzanna Piechowicz
bloto-slodsze-niz-miod-okladka

Izrael, Japonia i Albania na smutno

Czy na luksus dylematów moralnych może sobie pozwolić tylko ktoś w miarę bogaty i bezpieczny, a przyzwoitość jest przywilejem klasowym?

Marsz-Niepodległości-2017

Keff: Antykomunizm jest paliwem dla faszyzmu

W przeciwieństwie do komunizmu faszyzm żyje, a antykomunizm pełni rolę kordonu policyjnego ochraniającego jego pochód.

Bożena Keff
lato-adeli-ilustracja

Dla młodo-starych i staro-młodych

Dziecięca wyobraźnia nie jest taka słodka, jak chcielibyśmy ją widzieć. Kinga Dunin czyta „Rok, w którym nauczyłam się kłamać”, „Nikt nas nie upomni” i „Lato Adeli”.

Zamknij