Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Miasto

Premiera książki „RE//MIX” i pokaz spektaklu „Paradise now? RE//MIX Living Theatre”

Spotkanie poprowadzi Roman Pawłowski

27 kwietnia, niedziela, godz. 16.30, Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1, Warszawa

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Komuna// Warszawa i Krytyka Polityczna zapraszają na spotkanie z okazji  premiery książki RE//MIX oraz na specjalny pokaz spektaklu Komuny// Warszawa „Paradise Now? RE//MIX Living Theatre”.

W spotkaniu, które poprowadzi Roman Pawłowski, wezmą udział twórcy remiksów – Weronika Szczawińska i Wojtek Ziemilski oraz redaktorzy książki – Tomasz Plata i Dorota Sajewska.
Tuż po zakończeniu rozmowy rozpocznie się spektakl „Paradise Now? RE//MIX Living Theatre” w reżyserii Komuny// Warszawa, nawiązujący do jednego z najważniejszych spektakli teatru politycznego, „Paradise Now!” grupy The Living Theatre.

Książka RE//MIX podsumowuje projekt prowadzony w latach 2010–2014  przez Komunę//Warszawa: cztery sezony, kilkadziesiąt premier zrealizowanych przez najciekawszych twórców różnych gatunków sztuk performatywnych, od reżyserów teatralnych, przez tancerzy, aż po kompozytorów i muzyków. Książka zredagowana przez Dorotę Sajewską oraz Tomasza Platę – pomysłodawcę cyklu – przynosi dokumentację całego projektu, zestaw głośnych esejów dotyczących problemu archiwizowania performans, a także teksty klasyków performance art. Wśród autorów znaleźli się m.in. Yvonne Rainer, Carolee Schneemann, Paweł Demirski, Wojtek Ziemilski, Rebecca Schneider, Philip Auslander, Amelia Jones, Mary Richards, Carrie Lambert. Książka została wydana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Komunę// Warszawa i Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

W spektaklu „Paradise Now? RE//MIX Living Theatre” Komuna// Warszawa sprawdza, co się zmieniło w teatrze i w polityce od czasu premiery spektaklu „Paradise Now!”  The Living Theatre w 1968 roku. Założony w końcu lat 40. przez aktorkę Judith Malinę oraz poetę, malarza i performera, Juliana Becka The Living Theatre słynął z bezkompromisowości, awangardowej estetyki, eksponowania cielesności oraz pracy kolektywnej. Jego spektakle były radykalne, niosły anarchistyczne i pacyfistyczne przesłanie. The Living Theatre znacząco wpłynął na awangardowy ruch teatralny. W latach 60. nadrzędnym celem zespołu stało się przekształcenie społeczeństwa z rywalizującej, hierarchicznej struktury w zwartą, współpracującą grupę ludzi. Spektakle miały być impulsem do nadchodzącej przemiany społecznej.

Wstęp wolny.

szczegóły:
www.instytut-teatralny.pl
www.komuna.warszawa.pl
www.krytykapolityczna.pl

——————————————————————————-

Po spotkaniu w Instytucie Teatralnym organizatorzy zapraszają do TR Warszawa na „BIO/FORMY” – wykład performatywny/koncert poświęcony tracącemu słuch Ludwigowi van Beethovenowi w wykonaniu Marcina Maseckiego.

 „BIO/FORMY”
autorzy i wykonawcy: Marcin Masecki, Michał Kupicz
kurator: Michał Libera, Instytut Sztuk Performatywnych
27 kwietnia 2014 roku, godz.: 19:00
TR Warszawa,  ul. Marszałkowska 8 (sala warsztatowa)

bilety: normalny 30 zł / ulgowy 20 zł
szczegóły: www.trwarszawa.pl

——————————————————————————–

Partnerem wydarzeń jest Instytut Sztuk Performatywnych 

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij