Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Klub Filmowy LGBT | „Tabu”

Pokaz filmu połączony z dyskusją prowadzoną przez Mariusza Kurca.

Uniwersytet Krytyczny | Klub Filmowy LGBT | Tabu (Gohatto); reż. Nagisa Ōshima; Japonia-Francja-UK, 1999 

Prowadzenie: Mariusz Kurc

28 listopada
, poniedziałek, godz. 19.00
Krytyka Polityczna, ul. Foksal 16, II p., Warszawa

Połowa XIX wieku, schyłek epoki samurajów. Kano ma 18 lat i wyraźne uzdolnienia w posługiwaniu się mieczem. Trafia do elitarnej szkoły, w której kształci się siły porządkowe. Samych mężczyzn. Kano jest piękny i nieodgadniony – wywołuje zamieszanie nie tylko wśród innych uczniów, ale również wśród kadry zarządzającej. Jedni chcą go wielbić, inni „tylko” posiąść, jeszcze inni – mieć na własność. Komu uda się zdobyć względy młodzieńca?

Japoński reżyser Nagisa Oshima zasłynął m.in. bardzo śmiałymi i kontrowersyjnymi filmami z lat 70. – „Imperium zmysłów” oraz „Imperium namiętności” (za który otrzymał nagrodę na festiwalu w Cannes). W 1984 r. nakręcił głośny film „Goodbye, Mr. Lawrence” z Davidem Bowie. „Tabu” to jego ostatnie dzieło. Występujący w głównej roli Ryuhei Matsau otrzymał nagrodę za debiut roku od japońskiej Akademii Filmowej, sam film był nominowany w dziewięciu kategoriach.

Po projekcji zapraszamy do dyskusji!


Film w wersji oryginalnej z polskimi napisami.
Wstęp wolny.


Klub Filmowy LGBT to seanse filmów o tematyce homo-, bi- i transseksualnej, których nie ma w Polsce w ‘regularnej’ dystrybucji. Po każdej projekcji zapraszamy na dyskusję wokół filmu.

Mariusz Kurc – redaktor naczelny magazynu LGBT „Replika”; w radiu TOK FM współprowadzi (z Krzysztofem Tomasikiem) audycję „Lepiej późno niż wcale” o tematyce LGBT; współautor „Tęczowej rewolucji” – zbioru wywiadów z „Repliki”.


Kolejne spotkanie cyklu: 19.12


Projekt „Uniwersytet Krytyczny 2014-2016” realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków m.st. Warszawy.

Komentarze

Krytyka potrzebuje Twojego głosu. Dołącz do dyskusji. Komentarze mogą być moderowane.

Zaloguj się, aby skomentować
0 komentarzy
Komentarze w treści
Zobacz wszystkie