Miasto

Klub Filmowy LGBT | „Krople wody na rozpalonych kamieniach”

Pokaz filmu połączony z dyskusją prowadzoną przez Mariusza Kurca i Bartosza Żurawieckiego.

Uniwersytet Krytyczny | Klub Filmowy LGBT | Krople wody na rozpalonych kamieniach (Gouttes d’eau sur pierres brûlantes) – reż. François Ozon; Francja-Japonia, 2000

Prowadzenie: Mariusz Kurc i Bartosz Żurawiecki

30 marca, poniedziałek, godz. 19.00
Krytyka Polityczna, ul. Foksal 16, II p., Warszawa

Krople wody na rozpalonych kamieniach, jeden z wczesnych filmów François Ozona (8 kobiet, Basen), to zrealizowana w 2000 adaptacja sztuki Rainera Wernera Fassbindera.

20-letni Franz ma wprawdzie dziewczynę, ale daje się poderwać Leopoldowi, 50-letniemu biznesmenowi – zwłaszcza że Leopold jest prawdziwym wirtuozem, jeśli chodzi o uwodzenie. Ich związek od początku jest grą dominacji i uległości, ale w miarę upływu czasu nabiera coraz to nowych odcieni i perwersji. Zwrot akcji w zupełnie niespodziewanym kierunku następuje, gdy na „scenę” wraca dziewczyna Franza. A potem pojawia się jeszcze… Musicie zobaczyć sami.

Akcja toczy się w Niemczech lat 70., co dodaje filmowi szczególnego „oldskulowego” kolorytu, a Ozon i Fassbinder obdarzyli fabułę specyficznym dowcipem.

Film zdobył nagrodę Teddy dla najlepszego filmu LGBT na festiwalu w Berlinie w 2000.

Po projekcji zapraszamy do dyskusji!

Film w wersji oryginalnej z polskimi napisami.
Wstęp wolny.

__________

Klub Filmowy LGBT to seanse filmów o tematyce homo-, bi- i transseksualnej, których nie ma w Polsce w ‘regularnej’ dystrybucji. Po każdej projekcji gospodarze cyklu – Mariusz Kurc i Bartosz Żurawiecki – zapraszają na dyskusję wokół filmu.

Mariusz Kurc – redaktor naczelny magazynu LGBT „Replika”; w radiu TOK FM współprowadzi (z Krzysztofem Tomasikiem) audycję „Lepiej późno niż wcale” o tematyce LGBT; współautor „Tęczowej rewolucji” – zbioru wywiadów z „Repliki”.

Bartosz Żurawiecki – krytyk filmowy, publicysta i pisarz. Autor powieści „Trzech panów w łóżku, nie licząc kota” oraz „Ja czyli 66 moich miłości”, „Nieobecni” czy zbioru nowel dramatycznych „Erotica Alla Polacca”.

__________

Kolejne spotkania cyklu:
27.04: Pułapka z celuloidu (The Celluloid Closet) – reż. Rob Epstein, Jeffrey Friedman; USA, 1995
25.05: Pepi, Luci, Bom i inne dziewczyny z sąsiedztwa (Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón) – reż. Pedro Almodóvar; Hiszpania, 1980
29.06: Miłe martwe dziewczyny (Fine mrtve djevojke) – reż. Daribor Matanić; Chorwacja, 2002

 

__________

Projekt „Uniwersytet Krytyczny 2014-2016” realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków m.st. Warszawy.

__
Przeczytany do końca tekst jest bezcenny. Ale nie powstaje za darmo. Niezależność Krytyki Politycznej jest możliwa tylko dzięki stałej hojności osób takich jak Ty. Potrzebujemy Twojej energii. Wesprzyj nas teraz.

Zamknij