Fragmentem opowiadania „Butterfly” Kai Malanowskiej z tomu „Imigracje” z ogromnym smutkiem żegnamy Kim Lee, ważną postać polskiego ruchu LGBT i przyjaciółkę Krytyki Politycznej.
Ważna, bo lesbijka
Gdyby Zofia Sadowska nie istniała, należałoby ją wymyślić. To postać na wagę złota, szczególnie w kraju praktycznie bez historii kobiecej homoseksualności.
Epidemia w Szczecinie [fragment książki „Gejerel”]
Lata 80. także miały swoją epidemię. Fragment książki Krzysztofa Tomasika „Gejerel”.
Krzysztof Tomasik poleca anegdoty na kwarantannę
Poproszony o krótkie recenzje swoich ulubionych książek KP odmówił. Przygotował za to coś innego.
Gerard Wilk – roztańczony wulkan seksu
„Tancerz” – taki podtytuł nosi książka o Gerardzie Wilku. W PRL-u nie było drugiego takiego zawodu, w którym niemal jawnie można było być homoseksualistą.
Czy Rodziewiczówna może być seksi?
Czy ostatnim pokoleniem, które czytało Marię Rodziewczównę, były nasze babki? I dla kogo ta twórczość może być ważna? Krzysztof Tomasik ogląda „Między ustami a brzegiem pucharu” w Teatrze Zagłębia.
Konopnicka + Dulębianka = WNM
W ostatnich latach Konopnicka stała się ikoną społeczności LGBT. Pasuje do tej roli jak mało kto.
I wieszczka, i lesbijka
Marię Konopnicką możemy wciąż trzymać na cokole, ale możemy też pozwolić jej z niego zejść. Czego chciała ona sama nigdy nie miało wielkiego znaczenia, ani dla jej rodziny, ani narodowców śpiewających „Rotę”.
Kora: Jedna jedyna w swym rodzaju
Nie żyje Kora, piosenkarka, autorka, solistka zespołu Maanam. Wspaniała artystka, sojuszniczka osób LGBT, wspierająca walkę o prawa kobiet.
Gejerel w IPN-ie
Kiedy w IPN-owskiej wyszukiwarce wpisze się słowo „homoseksualizm”, pojawia się kilka stron wyników. Pierwsze strony to liczący 27 nazwisk „wykaz imienny homoseksualistów zamieszkałych na terenie miasta stołecznego Warszawy”.
„Ja, Maria Komornicka, mianuję się Piotrem”?
Genialna poetka, modernizm, secesja, sanacja. Dekadencka Warszawa, namiętność, obłęd. Marta Konarzewska w rozmowie z Krzysztofem Tomasikiem opowiada o scenariuszu filmu „Włast”.
Melodramat Iwaszkiewicza
Wielka, skomplikowana i tragiczna miłość dwóch mężczyzn. Jakie ma znaczenie, że jeden z nich to Jarosław Iwaszkiewicz?