Wydane po raz pierwszy w 2008 roku Homobiografie Krzysztofa Tomasika przełamywały naiwną narrację i pomijanie kwestii homoseksualności w biografiach wielkich …
![](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2021/06/lgbt-tęcza-flaga-Catalog-840x440.jpg)
Wydane po raz pierwszy w 2008 roku Homobiografie Krzysztofa Tomasika przełamywały naiwną narrację i pomijanie kwestii homoseksualności w biografiach wielkich …
Fragmentem opowiadania „Butterfly” Kai Malanowskiej z tomu „Imigracje” z ogromnym smutkiem żegnamy Kim Lee, ważną postać polskiego ruchu LGBT i przyjaciółkę Krytyki Politycznej.
Gdyby Zofia Sadowska nie istniała, należałoby ją wymyślić. To postać na wagę złota, szczególnie w kraju praktycznie bez historii kobiecej homoseksualności.
Lata 80. także miały swoją epidemię. Fragment książki Krzysztofa Tomasika „Gejerel”.
Poproszony o krótkie recenzje swoich ulubionych książek KP odmówił. Przygotował za to coś innego.
„Tancerz” – taki podtytuł nosi książka o Gerardzie Wilku. W PRL-u nie było drugiego takiego zawodu, w którym niemal jawnie można było być homoseksualistą.
Czy ostatnim pokoleniem, które czytało Marię Rodziewczównę, były nasze babki? I dla kogo ta twórczość może być ważna? Krzysztof Tomasik ogląda „Między ustami a brzegiem pucharu” w Teatrze Zagłębia.
W ostatnich latach Konopnicka stała się ikoną społeczności LGBT. Pasuje do tej roli jak mało kto.
Marię Konopnicką możemy wciąż trzymać na cokole, ale możemy też pozwolić jej z niego zejść. Czego chciała ona sama nigdy nie miało wielkiego znaczenia, ani dla jej rodziny, ani narodowców śpiewających „Rotę”.
Nie żyje Kora, piosenkarka, autorka, solistka zespołu Maanam. Wspaniała artystka, sojuszniczka osób LGBT, wspierająca walkę o prawa kobiet.
Kiedy w IPN-owskiej wyszukiwarce wpisze się słowo „homoseksualizm”, pojawia się kilka stron wyników. Pierwsze strony to liczący 27 nazwisk „wykaz imienny homoseksualistów zamieszkałych na terenie miasta stołecznego Warszawy”.
Genialna poetka, modernizm, secesja, sanacja. Dekadencka Warszawa, namiętność, obłęd. Marta Konarzewska w rozmowie z Krzysztofem Tomasikiem opowiada o scenariuszu filmu „Włast”.