Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎭 Teatr

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Grudzińska: Teatr publiczny musi być otwarty i dostępny

To dla mnie kluczowe w myśleniu o kierowaniu teatrem w Kaliszu i Kaliskimi Spotkaniami Teatralnymi.

Mrozek: Konwicki do odkrycia

Milczenie Konwickiego w ostatnim dwudziestopięcioleciu uwypukla, że ten gigant XX wieku jest wciąż postacią do odkrycia. Żywym i pasjonującym wyzwaniem.

Ibsen nie nabrał się na „klasę średnią”

Nowa/stara „Dzika Kaczka” Ibsena to opowieść o zniewoleniu i osaczeniu nie jednej klasy, ale wszystkich.  

Ideologie i konserwy: 19. Konfrontacje Teatralne

Motyw przewodni odbywającego się już po raz 19. festiwalu brzmiał „kolektyw / rumunia / tożsamość”.

Diduszko: Laurka, nie raport [spór o „Golgota Picnic”]

Wydarzenia wokół „Golgota Picnic” wymagają głębokiej analizy. Raport organizatorów nią nie jest.

Mieszkowski: Teatrowi grozi dziś cenzura ekonomiczna

Ciągle istnieje możliwość ograniczenia wolności artystycznej, choć nie ma już urzędu cenzorskiego na Mysiej.

Borczuch: Jest piekło, które ktoś może zauważyć

Fallaci to umierająca dziedziczka epoki, która cały czas wrzeszczy i cały czas gada. Pasolini odchodził w ciszy. 

Mrozek: Dymisja za dobry teatr

Bilansowanie budżetu nie powinno polegać na trwonieniu kapitału artystycznego, jakim jest marka Teatru Polskiego.

Mieszek: Śmieciowy ogród z Bachem w tle

Alain Platel wprowadza do estetyki tańca język upośledzonych. Taniec u Platela w swojej naturze ma wykorzenienie. Zrodził się z kalectwa i odrzucenia.

Sajewska: Pisanie o Nowoczesności i Teatrze

Laudacja Doroty Sajewskiej wygłoszona podczas uroczystości wręczenia Grzegorzowi Niziołkowi, nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.

Wczytywanie...