Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Teatr
Dodaj do obserwowanychObserwujeszGrudzińska: Teatr publiczny musi być otwarty i dostępny
To dla mnie kluczowe w myśleniu o kierowaniu teatrem w Kaliszu i Kaliskimi Spotkaniami Teatralnymi.
Mrozek: Konwicki do odkrycia
Milczenie Konwickiego w ostatnim dwudziestopięcioleciu uwypukla, że ten gigant XX wieku jest wciąż postacią do odkrycia. Żywym i pasjonującym wyzwaniem.
Ibsen nie nabrał się na „klasę średnią”
Nowa/stara „Dzika Kaczka” Ibsena to opowieść o zniewoleniu i osaczeniu nie jednej klasy, ale wszystkich.
Ideologie i konserwy: 19. Konfrontacje Teatralne
Motyw przewodni odbywającego się już po raz 19. festiwalu brzmiał „kolektyw / rumunia / tożsamość”.
Diduszko: Laurka, nie raport [spór o „Golgota Picnic”]
Wydarzenia wokół „Golgota Picnic” wymagają głębokiej analizy. Raport organizatorów nią nie jest.
Mieszkowski: Teatrowi grozi dziś cenzura ekonomiczna
Ciągle istnieje możliwość ograniczenia wolności artystycznej, choć nie ma już urzędu cenzorskiego na Mysiej.
Borczuch: Jest piekło, które ktoś może zauważyć
Fallaci to umierająca dziedziczka epoki, która cały czas wrzeszczy i cały czas gada. Pasolini odchodził w ciszy.
Mrozek: Dymisja za dobry teatr
Bilansowanie budżetu nie powinno polegać na trwonieniu kapitału artystycznego, jakim jest marka Teatru Polskiego.
Mieszek: Śmieciowy ogród z Bachem w tle
Alain Platel wprowadza do estetyki tańca język upośledzonych. Taniec u Platela w swojej naturze ma wykorzenienie. Zrodził się z kalectwa i odrzucenia.
Sajewska: Pisanie o Nowoczesności i Teatrze
Laudacja Doroty Sajewskiej wygłoszona podczas uroczystości wręczenia Grzegorzowi Niziołkowi, nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.



