Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎓 Edukacja
Dodaj do obserwowanychObserwujeszKto czego uczy i w jakim celu?
Szkoła poza kadencyjnością, nauczyciele z podmiotowością
Komisja Edukacji Narodowej, podmiotowi nauczyciele i nowe technologie. Klub Jagielloński zabiera głos w dyskusji o edukacji.
Nauczycielu, zejdź z podestu
Różnice między systemem pożądanym a niepożądanym dobrze ilustruje porównanie szkolnictwa w Korei Południowej i Finlandii.
Chcemy szkoły życia, nie przeżycia
Zróbmy z polskiej szkoły żywe laboratorium – piszą Anna Cieplak i Przemysław Sadura.
Szczęście, szkoła, klasy…
O kształt szkoły walczy w Polsce niższa i wyższa klasa średnia. Ci pierwsi cenią porządek i konkurencję, drudzy woleliby system bardziej zindywidualizowany, tutorski. A jaka szkoła odpowiadałaby aspiracjom klasy ludowej?
Rozmawiajmy z dziećmi o seksualności od najmłodszych lat
Rozmowa z autorkami książki „Radości z kobiecości”.
Sadura: Zerwijmy z tradycją zaczynania każdej reformy edukacji od zaorania tego, co zbudowali poprzednicy
Dawne reformy edukacji były w interesie ludu, ale wbrew jego woli, ta zaś jest wbrew jego interesom, choć z jego poparciem. Rozmowa z Przemysławem Sadurą.
Stanowisko Pontonu w sprawie rządowego programu „W stronę dojrzałości”
Rządowy program rozpowszechniania treści nieprawdziwe i niezgodne z wiedzą medyczną.
Afryce karakuły, biznesowi złoto
W XXI wieku nie można nikogo kłaść na ołtarzu rozwoju, poświęcać lokalnych społeczności dla zysków silniejszych, wąskich grup skupionych wokół kapitału prywatnego.
Na czym polega #DefektDomina i dlaczego można zadawać pytania filantropce
Filantropia Kulczyków skutecznie odwraca uwagę od potencjalnie niewygodnych aspektów działalności ich machiny biznesowej.
Cztery pytania, których „Wysokie Obcasy” nie zadały Dominice Kulczyk
Problem z wywiadem z Dominiką Kulczyk w „Wysokich Obcasach” o filantropii polega na tym, że autorka nie zadała jej najważniejszych pytań.




