Mieszek: Śmieciowy ogród z Bachem w tle

Alain Platel wprowadza do estetyki tańca język upośledzonych. Taniec u Platela w swojej naturze ma wykorzenienie. Zrodził się z kalectwa i odrzucenia.

Dorota Mieszek

Sajewska: Pisanie o Nowoczesności i Teatrze

Laudacja Doroty Sajewskiej wygłoszona podczas uroczystości wręczenia Grzegorzowi Niziołkowi, nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.

Dorota Sajewska

Brzydkie słowo na P?

Niedawno znów rozgorzała fundamentalna dyskusja, o tym, skąd biorą się dyrektorzy publicznych teatrów.

Michał Centkowski

Ziętek: Zapomnij o teatrze

Najważniejsze w „Low pieces” Xaviera Le Roya staje się to, co rozgrywa się poza sceną, w absolutnych ciemnościach, gdy jesteśmy pozostawieni sami sobie.

Agnieszka Ziętek

Niziołek: Teatr, współuczestnik Zagłady

Świadectwa teatru, o których piszę, niczego nie ocalają. Nic nie są w stanie przedstawić. Nie przynoszą katharsis. Ale istnieją.

Grzegorz Niziołek

Nizołek: Teatr Zagłady

Warlikowski obnaża – zapewne mimowolnie – fałsz dyskursu „przepracowania” i „winy”, jaki uruchomiła w sferze publicznej debata wokół Jedwabnego.

Grzegorz Niziołek
Zamknij