Wygrał, bo zbudował przestrzeń wolności.
Zmierzch teatru krytycznego? [rozmowa]
Mieszczuch przywykł i dobrze się bawi na spektaklu, który wytyka mu konwenanse, hipokryzję i pruderię.
Jakimiak: Nie wyśmiewamy się z „Jeżycjady”
Stawką tego procesu jest wolny obieg idei w kulturze.
Bendyk: 21. chromosom
Stygmat odmienności dotyka także matkę dziecka z zespołem Downa – skoro urodziła „coś takiego”, to znaczy, że ponosi za to winę.
Komuna Warszawa: Na offie rewitalizacji się nie przewiduje [rozmowa]
Urzędnicy chyba myślą: dawaliście sobie radę przez dwadzieścia kilka lat, to dacie radę przez kolejne lata.
Faruga: „Lalka” dziś. Rozprawianie się z mitem
Żyjemy od zrywu do zrywu, a pomiędzy nimi stupor i stagnacja – mówi reżyser adaptacji „Lalki”.
Grudzińska: Teatr publiczny musi być otwarty i dostępny
To dla mnie kluczowe w myśleniu o kierowaniu teatrem w Kaliszu i Kaliskimi Spotkaniami Teatralnymi.
Ibsen nie nabrał się na „klasę średnią”
Nowa/stara „Dzika Kaczka” Ibsena to opowieść o zniewoleniu i osaczeniu nie jednej klasy, ale wszystkich.
Ideologie i konserwy: 19. Konfrontacje Teatralne
Motyw przewodni odbywającego się już po raz 19. festiwalu brzmiał „kolektyw / rumunia / tożsamość”.
Borczuch: Jest piekło, które ktoś może zauważyć
Fallaci to umierająca dziedziczka epoki, która cały czas wrzeszczy i cały czas gada. Pasolini odchodził w ciszy.
Mieszek: Śmieciowy ogród z Bachem w tle
Alain Platel wprowadza do estetyki tańca język upośledzonych. Taniec u Platela w swojej naturze ma wykorzenienie. Zrodził się z kalectwa i odrzucenia.
Sajewska: Pisanie o Nowoczesności i Teatrze
Laudacja Doroty Sajewskiej wygłoszona podczas uroczystości wręczenia Grzegorzowi Niziołkowi, nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.